کد مطلب: ۲۸۵۹۲۵

احتمال سقوط ۱۰ درصدی ارزش پوند

احتمال سقوط ۱۰ درصدی ارزش پوند

پوند انگلیس که در حال حاضر در پایین‌ترین سطح یازده ماه اخیر خود به سر می‌برد ممکن است در صورت نرسیدن به توافقی مشخص بر سر بریگزیت، ۱۰ درصد ارزش خود را از دست بدهد.

پس از آن که لیام فاکس- وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس گفت نسبت به رسیدن توافقی مشخص با اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت مطمئن نیست، هر پوند از ۱.۳ دلار نیز کمتر مبادله شد و به نظر می‌رسد هر چه قدر به مارس ۲۰۱۹ نزدیک تر می‌شویم احتمال سقوط ارزش پوند نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،والنتین مارینوف- مدیر بخش ارزی «گروه ۱۰» گفت: اینکه لیام فاکس بگوید شانس نرسیدن به توافق ۶۰ درصد است نگرانی‌ها را افزایش داده است، این رقم خیلی بیشتر از حدی است که پیشتر فعالان بازار از احتمال نرسیدن به توافق انتظار داشتند. وی افزود: پوند دیگر گزینه جذابی برای سرمایه گذاران تا زمان مشخص شدن تکلیف بریگزیت نیست و حفظ سطوح فعلی برابری پوند در برابر یورو و دلار در دوره پسابریگزیت چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

پیشتر لیام فاکس شانس عدم حصول توافق مشخص را ۶۰ درصد ارزیابی کرده بود. دولت انگلیس با ۲۷ کشور دیگر درخصوص زمینه‌های متعددی چون باقی ماندن در اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی و هم چنین معافیت‌های مالیاتی در بخش مالی و بانکی اختلاف نظرهای گسترده‌ای دارد. درصورت عدم رسیدن به توافقی مشخص تا پیش از نوزدهم مارس سال آینده، روابط مالی و تجاری دو طرف تابع قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود.

در حال حاضر هر پوند معادل ۱.۲۸۹۶ دلار، ۱.۱۱۲۳ یورو، ۱.۷۳۹۷ دلار استرالیا، ۱.۶۸۶۶ دلار کانادا، ۱۴۳.۰۵۴۹ ین ژاپن و ۸.۸۱۷۴ یوان چین است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.