خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۹۸۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آب کرج قطع شد/ احتمال قطع آب پایتخت

آب کرج قطع شد/ احتمال قطع آب پایتخت

چند روزی است که آب در استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود و این قطع آب گاهی ساعت‌ها ادامه دارد. وزارت نیرو می‌گوید این مشکل به دلیل قطعی برق به وجود آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک هفته‌ای است که آب برخی مناطق استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود و مشترکان نسبت به قطع بدون برنامه آب در این استان اعتراض دارند.

. پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت مهندسی آبفای کشور به نتیجه‌ای نرسید و این شرکت پاسخگو نبود اما وزارت نیرو با تایید قطع آب در این استان توضیح داد که علت قطعی آب بدون برنامه در این استان، قطع برق است و چون آب‌رسان‌ها، نمی‌توانند بدون برق نمی‌توانند آب‌رسانی دقیق انجام دهند و از ظرف دیگر منابع آبی این استان، چاه‌های متعدد و پراکنده است، آب بدون اطلاع قبلی و همزمان با خاموشی، قطع می‌شود.

این در حالی است که مشترکان در این استان از سهمیه‌بندی آب در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داده بودند و عده‌ای از آن‌ها گفته بودند که قطع آب گاهی به ده ساعت در شبانه روز هم می‌رسد.

هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: در تمام تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ آب با برق انجام می‌شود و آب به کمک برق تصفیه و پمپاژ می‌شود و احتمالا قطع آب در این استان به دلیل ناتمام ماندن فرآیند تصفیه و پمپاژ اتفاق افتاده است.

فهمی وضعیت آب در تهران را هم بحرانی می‌خواند و می‌گوید: تهران قطعا با مشکل کمبود آب مواجه می‌شود.

او دلیل این مساله را کاهش نزولات جوی می‌داند و توضیح می‌دهد: امسال بارش‌ها نسبت به ماه مشابه سال پیش، حدود ۳۷ درصد کاهش داشته و سدهای تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش حجم داشته‌اند و ممکن است وضعیت تهران در چند روز آینده از این هم بدتر شود.

بحران آب امسال جدی‌تر از سال‌های پیش است و تصاویر مرگ دسته‌جمعی گونه‌های حیات وحش برخی مناطق ایران بر اثر خشکسالی خبرساز شده است.

حالا در برخی از استان‌ها وضعیت آب، به حدی بحرانی شده که هفته قبل، محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر، از شروع طرح نذر آب و آب‌رسانی، در چهار استان سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی خبر داده بود.

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش « برق تهران قطع می‌شود » را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Tara

    من بعد دو روز تونستم با 122 صحبت کنم همین حرف های نوشته شده رو تحویل دادن گفتن هم معلوم نیست کی درست بشه. البته منم حرفم رو زدم. الان دو روزه آب قطعه و هیچ کاری نمیکنن.
    این مسئولین نشستن جلو کولر عین خیالشونم نیست. خب اگر پمپ یا حالا هرچیزی خراب شده یا سوخته باید درست کنید همین طوری نشستین این میگه تقصیر اونه اون میگه تقصیر اینه اگه نمی‌تونید مدیریت کنید بکشید کنار.
    #آب_کرج_را_وصل_کنید

  • آرزو

    خدا رحم کنه

  • ناشناس

    الان بفالی سر کوچه هم که برقش میره یه موتور برق داره روشن کنه کارشو راه بندازه.چطور اداره ای به این بزرگی ژنراتور نداره روشن کنه؟این همه هم در امد دارید.یکم بخور بخورتونو کم کنید مشکلات مردمو حل کنید.خدا ازتون نگذره.هر کی کم کاری میکنه.

  • ناشناس

    مهرشهر بلوار ارم ازصب اب نداریم مسئولین کی میخوان پاسخ گوباشن اینم شد زندگی .مسئولی که توخونه لم دادی بفکرمردم نیستی لعنت برپدرت

  • ناشناس

    مسئولین خجالت بکشید از اول هفته هر روز ده ساعت آب قطع میشه حالا خاموشی های مکرر برق هم به کنار، واقعا مردم چگونه زندگی کنند؟! دیگه فحش و نفرینی نمونده که نثارتان نکرده باشیم.

  • ناشناس

    ایران شده یه زندان بزرگ همه ملت اسیرن، همه جوره دارن شکنجه میشن

  • ناشناس

    باز این قطعی آب ها شروع شد
    الان از 2 ظهر تا 9 شبه آب رفته و یک ساعته هم برق رو بردن دوباره نزدیک گرما شد شروع کردین آب و برق بردن؟!
    الان فصل امتحاناته بعد ما چه جوری درس بخونیم؟ نه کولر نه آب آخه انصافه
    زنگ هم میزنیم اداره آب میگه موتور خرابه و فلان از پارسال تا الان آنقدر بی عرضه بودین که درست نکردین

  • ناشناس

    ما تو خیابان برغان هستیم. دو روز پشت سرهم آب نداشتیم و دیروز وصل شده، دوباره از ظهر آب قطع شده… این چه وضعشه… واقعا چه فکری میکنن، مردم تو این گرما با بچه کوچیک چکار باید کنن. یک ساعت ، دو ساعت اب قطع بشه قابل قبوله، نه اینکه ۲۴ یا ۴۸ ساعت پشت سرهم… اداره ابفا هم کخ گوشی رو اشغال میگذارن که مردم زنگ نزنن و شکایت نکنن…

  • ج

    خداقوت میگم به شرکن ابفای البرزمنطقه ی برغان ازروزپنج شنبه بیستم مردادتا بیست وششم مرداددائما خیابان برغان مشکل قحطی آب یا افت فشار اب داره.چرامسئولین مربوطه اعلام می کنندقحطی اب نداریم .واقعا زندگی در آپارتمان بدون اب فاجعه است.نمی خایدمشکل روحل کنیدلطفابرید توی خونه استراحت کنیدیاتشریف بیاریدمنطقه ما وضعیت رواز زبان مردم منطقه بشنوید.

  • پ

    از صبح مسکن مهر آب قطع میشه، برق قطع میشه ، امکانات نداریم ،مسولین رسیدگی نمیکنن