خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۵۷۴۶

احتمال ممنوعیت حرکت اتوبوس بین شهری در شب

احتمال ممنوعیت حرکت اتوبوس بین شهری در شب

داوود کشاورزیان گفت: وزیر راه دستور داده تا صدور دستورالعمل ممنوعیت رانندگی رانندگان اتوبوس بین شهری و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی بین جاده‌ای در شب، مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون وزیر راه از احتمال ممنوعیت حرکت اتوبوس بین شهری در شب خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بامداد پنج شنبه هفته گذشته، یک دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان شهرستان‌های میناب و رودان استان هرمزگان که برای شرکت در اردوی ملی فرزانگان عازم شیراز بود، دچار حادثه شد که در اثر آن، ۱۱ دانش آموز کشته، دو نفر قطع عضو و یک نفر نیز قطع نخاع شدند. در اثر این حادثه دردناک، یک هفته در استان هرمزگان عزای عمومی اعلام شده است. پلیس راهور ناجا علت این حادثه را خواب آلودگی راننده و انحراف اتوبوس از مسیر اعلام کرد.

داوود کشاورزیان درباره نتایج بررسی‌های حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان نخبه گفت: آنچه به من اعلام شده، گزارش‌های غیررسمی است و نمی‌توانم به آنها اعتماد کنم. قرار است به زودی گزارش نهایی علت این حادثه ارسال شود و پس از آن، می‌توان درباره این حادثه اظهار نظر کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره صدور مجوز رانندگی در شب به راننده این اتوبوس بین شهری گفت: اصل رانندگی در شب ممنوع نیست؛ اما به دستور وزیر راه و شهرسازی قرار است صدور ابلاغیه ممنوعیت رانندگی راننندگان خودروهای حمل‌ونقل عمومی بین جاده‌ای سبک و سنگین (اتوبوس و مینی‌بوس) بررسی شود تا در صورت قابل اجرا بودن آن، به رانندگان ابلاغ شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، باید برای اجرای این موضوع، علاوه بر بررسی امکان اجرا شدن آن بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، با پلیس راهور ناجا نیز هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

گفتنی است بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی، ۴۲ درصد تصادفات جاده‌ای در اثر خواب آلودگی و عدم توجه به جلوی راننده بوده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.