کد مطلب: ۳۶۸۲۵۷

احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا قوت گرفت

احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا قوت گرفت

رئیس دفتر منطقه شیکاگوی بانک مرکزی آمریکا گفت در صورتی که قیمت‌ها به روند کاهشی خود ادامه دهند، این احتمال وجود خواهد داشت که فدرال رزرو تصمیم به کاهش نرخ بهره بگیرد.

یکی از مقامات عالی‌رتبه بانک مرکزی، احتمال کاهش نرخ بهره را منتفی ندانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ شارل اوانز، رئیس دفتر منطقه شیکاگوی بانک مرکزی آمریکا گفت در صورتی که قیمت‌ها به روند کاهشی خود ادامه دهند، این احتمال وجود خواهد داشت که فدرال رزرو برای حمایت از نرخ تورم و رساندن آن به سطح هدف‌گذاری شده، تصمیم به کاهش نرخ بهره بگیرد هر چند که این سناریو در حال هنوز چندان محتمل نیست.

اوانز که برای شرکت در نشستی به نیویورک رفته بود در جمع خبرنگاران گفت: نسبت به نرخ‌هایی که در حال حاضر وجود دارند آرامش خاطر دارم اما برای تعیین نرخ بهره باید به روند افزایش قیمت‌ها نگاه کنیم تا میزان انعطاف‌پذیری سیاست‌گذاران مشخص شود.

بانک مرکزی آمریکا سال گذشته نرخ بهره را با چهار مرتبه افزایش به ۲.۲۵ درصد رساند که آخرین دور از این افزایش با واکنش منفی شدید بازارهای مالی و ارز و نیز بورس وال‌استریت مواجه شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که یکی از سرسخت‌ترین مخالفان روند افزایش نرخ بهره است تاکنون بارها و بارها از مقامات فدرال رزرو خواسته است تا نرخ بهره را کاهش دهند و سیاست‌های انبساطی اتخاذ کنند.

ترامپ مدعی شده است که افزایش سیاست‌های محرک و تزریق نقدینگی می‌تواند منجر به افزایش محسوس رشد اقتصادی آمریکا شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.