کد مطلب: ۵۵۶۹۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال کوپنی شدن فروش مرغ

احتمال کوپنی شدن فروش مرغ

فروش مرغ در برخی شهرها سهمیه‌بندی شده است و زمزمه‌هایی از کوپنی شدن مرغ شنیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فروش مرغ با کارت ملی در برخی شهرهای ایران دوباره خبرساز شده است. مرغداران می‌گویند تهیه خوراک مرغ در بازار بسیار دشوار شده و احتمال برگشت صف‌های مرغ وجود دارد.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی هم با تایید این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: امکان بازگشت صف و سهمیه‌بندی مرغ وجود دارد. زیرا مرغداران برای تهیه خوراک طیور دچار مشکل شده‌اند و این موضوع میزان جوجه‌ریزی آنها را در دوره‌های بعدی تولید تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او ادامه داد: بسیاری از مرغداران هم نزدیک به هشت ماه است که از سامانه بازارگاه دان مرغ خریده‌اند اما هنوز خوراکی به آنها تحویل داده نشده است.

حالا گمانه‌زنی‌هایی درباره کوپنی شدن مرغ هم مطرح است که رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این زمینه توضیح داد: بعد از جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۵۹ به بعد کوپن کالاهای اساسی باب شد و با توجه به گرفتاری‌های تامین کالاهای اساسی احتمال دارد مرغ کوپنی در قالب سامانه و طرحی با اسم دیگر دوباره ظهور کند.

شکاف قیمت مرغ در شهرهای مختلف ایران

موضوع دیگری که این روزها در بازار مرغ گزارش می‌شود شکاف عجیب قیمت این کالا در شهرهای مختلف است. به عنوان مثال در حالی که برخی شهروندان قشم می‌گویند مرغ در این جزیره با بهای ۳۸ تا ۴۸ هزار تومان است نرخ مصوب مرغ در میادین میوه و تره‌بار تهران ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

علاوه بر این در برخی شهرها هم کمبود مرغ گزارش می شود. محمدرضا حسینا، عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی از کمبود مرغ در شهر مشهد خبر داد.

او به تجارت‌نیوز گفت: در نیشابور ۹۰ درصد مرغداری‌ها تعطیل شده‌اند و طبق آمارها از ۶۰۰ مرغداری در این شهر در حال حاضر فقط ۲۰ مرغداری فعالیت دارد.

او درباره تعطیلی گسترده مرغداری‌های استان خراسان رضوی هم توضیح داد: علت تعطیلی گسترده مرغداری‌ها هم به کمبود و گران شدن خوراک مرغ ارتباط دارد. دولت ارز ندارد. از این‌رو به مرغداران سهمیه دولتی‌شان را نمی‌دهد و با افزایش هزینه‌های سرسام‌آور، مرغداران ترجیه می‌دهند جوجه‌ریزی نکنند.

این در حالی است که اسماعیل ضربی، عضو اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان رضوی هم هشدار داده است که در روزهای آینده ممکن است تولید مرغ به بحران برسد.

برای مطالعه بیشتر خبر فروش مرغ با کارت ملی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سختگیری های شب عید باعث برهم خوردن نظم صنعت مرغ شد که تاوان شدیدی دارد این تاوان راخواه نخواه بایدمردم بپردازن دیروزودداره سوخت وسوزنداره
    کاسب مرغ

  • ناشناس

    خدابه دادمامردم برسه

  • ناشناس

    به دولت تبریک میگم . پیشرفت خوبیه!

  • ناشناس

    حالا میخواید گرونش کنیددیگه بازی سرمون درنیارید لعنتی ها

  • ناشناس

    مرغ خیلی دیر در زاهدان گرون کردین کیلویی هزارتومان کردی وای به داد مردم بیچاره زاهدان نه شغلی دارن نه هم کاری همه با این یارانه کم چیز زندگی می کننند اول از همه خودم با این یارانه زندگی میکنم

  • ممد

    خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است کارم از گریه گذشته بدان میخندم
    داریم برمیگردیم عقب
    چون منطق و اصول پشته کارها بود در زمان گذشته و هیچ چیزی و هیچ کاری بی دلیل و بی حکمت نبود

  • ناشناس

    امروز رفتم تره بار مرغ بخرم خیر سرم دیدم صف کشیدن ۵۰ نفر بیشتر تو صف بودن مثلا اینکه کرونا تو تره بار کاری نداره همه کنار هم تو صف واقعا چرا باید هم پول بدیم و هم ۳ ساعت تو صف بیرون تره بار که ساعت ۳ بشه در و باز کنن تا مردم بتونن دو تا مرغ بخرن!!!؟؟؟

  • ناشناس

    خدا به داد مردم مظلوم برسه

  • ناشناس

    امروز تو تره بار مردم تو صف ۵۰ نفر آدم واسه مرغ چرا باید اینجوری بشه؟هم پول بدیم هم ۳ ساعا تو گرما تک صف مرغ؟؟؟؟

  • ناشناس

    همین هایی که توی صف مرغ ایستادن اگر درب فریزرهاشون را باز کنی بیشتر از میدان تره بار مرغ دارند خدا طمع و حرص را از ملت ایران دور کند. که باعث همه کمبودها …. و طمع ورزی مردم هست که اگر رییس جمهور فیل هم باشد پشتش را به خاک خواهد مالید