کد مطلب: ۶۱۴۳۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مردم به احتکار خودروسازان/ مشکل بازار قیمت‌گذاری دستوری است

واکنش مردم به احتکار خودروسازان/ مشکل بازار قیمت‌گذاری دستوری است

در روزهای گذشته خبری مبنی بر احتکار خودروهای ناقص در پارکینگ شرکت‌های خودروسازی منتشر شد. این خبر واکنش‌ و اعتراضات زیادی را به همراه داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود افزایش ۱۸ درصدی رسمی قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر، تازه‌ترین آمارها از رشد دپوی خودروهای ناقص و تجاری نشده در پارکینگ‌های شرکت‌های خودروسازی حکایت دارد.

سازمان بازرسی کل کشور با تفهیم اتهام اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های خودروساز، به‌دلیل احتکار منجر به اخلال در رقابت، به این اتفاق واکنش نشان داد.

برخی کارشناسان معتقد بودند که منظور از احتکار، وجود خودروهای ناقص در پارکینگ‌ شرکت‌های خودروسازی بود و سازمان بازرسی برای مبارزه با آن به صورت قانونی بازدیدهایی را از این شرکت‌ها داشته است.

واکنش مردم چه بود؟

در پی این خبر، مخاطبان تجارت‌نیوز واکنش نشان دادند و اعتراض کردند.

«مشکل قیمت گذاری دستوری هست چرا دیگر خودرو به هر قیمتی دوست دارند تولید خود را قیمت گذاری می‌کنند فقط دلالان روی خودروهای این دو شرکت هست تا قیمت دستوری باشه همینطور واردات باید آزاد شود.»

«چطور اگه یک بدبختی کوچکترین خلاف را مرتکب شود با برخورد شدید و جرایمی که حتما باید پرداخت کند روبرو می شود اما خودرو سازها هر کاری دلشون بخواد می کنند و کسی برخورد جدی نمیکنه.»

« پس قوقضاییه کجاس ؟ یه ملت از این خودرو سازی ها شاکین.»

« همه میدونن چه فسادی تو خودرو هست کو برخورد فقط بلدن دست فروشهای بد بخت و بگیرن و بساط شون جمع کنن افسوس.»

« چرا پس با چند تن برنج احتکار میروند زندان با ماشین؟ ببخشید اونها بزرگان خودروسازی هستند حق دارند با خودروی بی‌کیفیت با جون ملت بازی کنند.»

« چطور قطعات برای خودروهای جدید‌ هست ولی برای احتکاری ها نیست ؟!این خودروها زیر آفتاب وباران دارند ازبین میروند.بعدازچند وقت این هارا می‌خواهند تحویل مردم بدهند. با کدام امنیت؟»

« بهتره کمیته ای از چند نهاد و سازمان مختلف تشکیل و این داستان را حقیقت یابی کنند و درصورت موردخلاف برخورد شدید صورت بگیرد دلیل ندارد بازار بدون رقیب و کاملا انحصاری را دست خودرو سازان بدهند بدون نظارت»

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما به ما ناقص بدید ما خودمان کاملش میکنیم
    فقط بدید

  • حسین

    من با زن وبچه تو این سرما با موتر بعدش مدیر های خودرو ساز با ماشینهای خارجی عدالت کجاس با حقوقها ودزدیهای کلان

  • ناشناس

    قیمت دستوری نیست انحصار خودرو است شرکتهایی که از نفروختن برد میکنن این شرکتها باید واقعی خصوصی بشن نه اینکه به شرکتهایی که اونا هم خصوصی نیست داده بشه الان تو ورزش هم همینه میخان استقلال و پرسپولیس رو به همین جور شرکتها بدن و ایران خودرو و سایپا همچنین

  • ناشناس

    مشکل بازار قیمت گذاری دستوری نیست… مشکل شما قیمت گذاری دستوریه…
    شما مشکل دارین با این موضوع نه مردم…
    مشکل انحصاره… چرا به نقل از مردم دروغ میگین؟ بله شاید چند نفر از اطرافیان و همفکران شما این حرف رو بزنن.. اما همه مردم میدونن انحصار مشکل بازار خودروئه

  • میری

    الان دو ماه هست تکمیل وجه کرده ام اما ایران از فاکتور کردن خودرو سر باز می زند.درحالی که قراردادم مشارکت یک ساله بوده الان 1۴ماه هست پولم در ایران خودرو بلوکه هست و خبری از خودرو نیست

  • ناشناس

    وقتی سود و رضایت جمعی هست وقتی از تولید کننده خریدار لوازم فروش مکانیک و… همه دارن سود میکنن دیگه ماها چیکار میتونیم بکنیم این داستان خودرو ازوقتی یادم میاد همین بوده

  • حسین

    این تیتر شما واقعا حرف مردمه؟ مشکل تولید کمه نه قیمت دستوری. شما تا قیامت هم گران کنید تا تولید بالا نره همین آش و همین کاسه هست. بخدا خجالت بکشید دیگه