کد مطلب: ۷۳۸۸۱۹

احیای برجام به نتیجه می‌رسد؟

احیای برجام به نتیجه می‌رسد؟

از میان برداشتن تحریم‌ها و احیای برجام یکی از موارد تاثیرگذار در اقتصاد کشور است و به گفته نماینده روسیه با افزیش اراده آمریکا احیای برجام امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از میان برداشتن تحریم‌ها برای مردم ایران آرزو شده است و این درحالی است که با افزیش اراده آمریکا احیای برجام امکان‌پذیر خواهد شد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی در واکنش به پیشنهاد «طرح ب» برای متوقف کردن پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، گفت صحبت‌های غیرمسئولانه درباره طرح ب می‌تواند به تحولات بسیار منفی منجر شود.

«میخائیل اولیانوف» در توییتی نوشت: راه بسیار بهتری برای نهایی کردن مذاکرات وین و توافق بر سر احیای برجام پیش‌رو قرار دارد. این امر هنوز ممکن است، مشروط بر این که ایالات متحده اراده سیاسی متناسب را نشان دهد. صحبت‌های غیرمسئولانه درباره طرح ب می‌تواند به تحولات بسیار منفی منجر شود.
او این اظهارات را در واکنش به مقاله ماه دسامبر مدیر سیاست عدم اشاعه در انجمن آمریکایی کنترل تسلیحات تحت عنوان «بحران هسته‌ای ایران: زمان طرح ب (فرا رسیده)» بیان کرد.
نماینده روسیه پیش‌تر هم به ادعاهای ضد ایرانی رابرت مالی مذاکره‌کننده ارشد آمریکا پاسخ داد. مالی در مصاحبه‌ای مدعی شده بود در صورت بی‌اثر بودن فشارها، بایدن آماده استفاده از گزینه نظامی علیه ایران است.
اولیانوف در توییتر نوشت: «مقام‌های آمریکایی در خصوص پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کنند. مسیر آسانی برای رفع این نگرانی‌ها وجود دارد و آن هم نهایی کردن مذاکرات وین است». وی اضافه کرد: «عدم آمادگی برای اتمام مذاکرات همراه با اشاره به گزینه نظامی غیرمسئولانه است.»

تحریم و جنگی خاموش علیه ایران

تحریم‌های امروز بخشی از جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران است که دامنه آن از زمان اعتراضات شدت گرفته است. آمریکا و کشورهای غربی دیگر از زمان آغاز اعتراضات در ایران تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب فضای آشوب در ایران را از طریق تنفس مصنوعی زنده نگاه دارند.

قبل از تحریم امروز، دولت آمریکا هفته پیش سه‌شنبه اسامی ۱۳ شرکت را به بهانه تسهیل فروش صدها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران در فهرست سیاه قرار داد.

مهم‌ترین تحریم علیه ایران

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.