خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۴۹۷۲

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

۱۵۰۰ واحد صنعتی را به چرخه تولید باز می‌گردانیم

۱۵۰۰ واحد صنعتی را به چرخه تولید باز می‌گردانیم

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید: برنامه سازمان صنایع فعال‌سازی هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد در سال ۹۹ است. سال گذشته نیز توانستیم هزار و ۴۴۴ واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره اهداف سازمان صنایع کوچک در سال ۹۹ به تجارت‌نیوز گفت: برنامه سازمان صنایع فعال‌سازی هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد در سال ۹۹ است. سال گذشته نیز توانستیم هزار و ۴۴۴ واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانیم. کمبود سرمایه در گردش، بازاریابی و کمبود مواد اولیه مهمترین چالش واحدهای صنعتی است.

اصغر مصاحب به برنامه‌های سازمان برای بازگشت صنایع به چرخه تولید اشاره کرد و افزود: برای بازگشت صنایع به چرخه تولید چند روش را پیگیری کردیم. نخست آن که از ظرفیت‌های ستاد تسهیل موانع تولید همچون برطرف کردن چالش صنعتگران در حوزه‌های بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی استفاده کردیم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای میان بانک‌ها و صنعتگرانی که واحدهایی‌شان در تملک بانک قرار گرفته بود امضا کردیم.

او در ادامه اظهار کرد: به واحدهای صنعتی که با حداقل ظرفیت مشغول کار بودند یا فعالیت آنها متوقف شده بود سرمایه‌گذار یا شریک جدید تجاری معرفی کردیم که در این طرح سرمایه‌گذار جدید یا باید واحدهای راکد را خریداری یا با تولیدکننده آن مشارکت کند. انتقال تکنولوژی و توسعه بازارها نیز از دیگر اقداماتی بود که برای واحدهای صنعتی راکد در نظر گرفته شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.