کد مطلب: ۵۲۶۴۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخباری که امروز برای معامله‌گران اهمیت دارد

اخباری که امروز برای معامله‌گران اهمیت دارد

روز گذشته شاخص بورس بار دیگر افت کرد اما قیمت سکه و دلار اندکی افزایش یافتند و نرخ دلار به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. طلا هم کمی ارزان شده است. اما در ادامه امروز چه می‌شود و کدام اخبار برای بازارها سیگنال مهم دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته شاخص بورس بار دیگر افت کرد اما قیمت طلا و دلار اندکی افزایش یافتند و نرخ دلار به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. اما در ادامه امروز چه می‌شود و کدام اخبار برای بازارها سیگنال مهم دارند؟

ـ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۶ فروردین با ۷۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: بازار راکد است و سرمایه‌گذاران از خرید طلا عقب‌نشینی کردند و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

ـ در سومین روز هفته، دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی بازگشت تا‌ امیدواری‌های بازیگران افزایشی در آستا‌نه مذاکرات وین کمی بیشتر شود. دیروز اسکناس امریکایی در بازار رشد ۱۵۰ تومانی داشت.

ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفته است: نشست کمیسیون برجام امروز در وین برگزار می‌شود و هیچ گفتگوی مستقیم و غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا در وین انجام نخواهد شد.

ـ معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که انتظار دارد گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در خصوص احیای برجام پس از نشست کمیسیون مشترک روز سه‌شنبه در وین آغاز شود.

ـ بر اساس مصوبه کارگروه مدیران عامل شرکت‌های سیمان سفید کشور، در پی افزایش قیمت تمام شده تولید سیمان سفید اعم از مواد اولیه، قطعات یدکی و هزینه حمل‌ونقل بهای فروش سیمان سفید از ابتدای سال جاری افزایش یافت و قیمت هر تن سیمان سفید فله ۵۶۷ هزار تومان تعیین شد.

ـ مهلت ۲ ماهه برای خوداظهاری اطلاعاتی ملی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور از پنجشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و ضروری است همه مالکان و سرپرستان خانوار (اعم از مالک یا مستاجر)، املاک تحت‌تملک و محل اقامت خانوار خود را با مراجعه به این سامانه ثبت کنند.

ـ مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن هشدار دادن درباره تبعات سنگین بازگشت بد به برجام، اعلام کرد: رفع تحریم‌ها در قالب بیانیه سیاسی و حتی تغییرات حقوقی در دستورالعمل‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نه تنها منافع اقتصادی ایران را تضمین نخواهد کرد، بلکه ایران را در چرخه تکراری «محدودسازی برنامه هسته‌ای در ازای تقریباً هیچ» گرفتار خواهد کرد.

ـ فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی در واکنش به خبر چاپ پول توسط بانک مرکزی طی سال گذشته و استقراض دولت از این بانک برای اجرای قانون بودجه سال ۹۹ گفت: دولت یک ریال برای اجرای بودجه سال ۹۹ از بانک مرکزی استقراض نکرده است و بانک مرکزی تنها برای ایفای تعهدات برخی از اجزای بودجه، ارز را خریداری کرده و در مقابل پول تزریق کرده است.

ـ وزیر بهداشت گفت: امیدواریم بتوانیم تا اواخر خرداد جمعیت قابل توجهی را با سبدی از واردات و مجموعه تولید داخل واکسینه کنیم.

ـ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در واکنش به افزایش قیمت خودرو در بهار گفت: با افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای خودرو در بازار آزاد گران نمی‌شود و این مساله دو علت دارد. نخست اینکه در حال حاضر تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد و دومین دلیل این است که فعلا قیمت دلار نوسان ندارد.

ـ علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه دبیر مجمع تشخیص اعلام کرده دولت پاسخ ابهامات مجمع در خصوص لوایح FATF را نداده است، اظهار کرد: من این ادعا را تائید نمی‌کنم زیرا پاسخ ابهامات را داده‌ایم. متخصصین ما در بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور دلسوزانه و خیلی روشن دیدگاه‌هایشان را ارائه داده‌اند.

ـ وزیر نفت گفت: ما نمی‌خواهیم در شرایط تحریم زیاد حرف بزنیم، می‌خواهیم عمل کنیم و مردم آثار این کار را ببینند.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه هزار تا خبر خوب باشه هیچ اتفاقی نمی افته ولی اگه ترامپ با زنش دعواش بشه کلا بورس میریزه و هر خبر جزی دیگه باعث ریزش بورس میشه

    • ناشناس

      ای درود بر شرفت