کد مطلب: ۵۱۸۳۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار کاربردی برای معامله‌گران / بازارها امروز منتظر چه اتفاقاتی هستند؟

اخبار کاربردی برای معامله‌گران / بازارها امروز منتظر چه اتفاقاتی هستند؟

روز گذشته هرچند دلار و طلا روندی صعودی داشتند اما در بازار سهام، بار دیگر شاخص کل افت کرد. آیا این روند امروز هم تکرار خواهد شد؟ آخرین اخبار برای بازارها چه سیگنال‌هایی را به همراه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته هرچند دلار و طلا روندی صعودی داشتند اما در بازار سهام، بار دیگر شاخص کل افت کرد. آیا این روند امروز هم تکرار خواهد شد؟ آخرین اخبار برای بازارها چه سیگنال‌هایی را به همراه دارد؟

ـ هر سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که به معنی افزایش ۱۲۰ هزار تومانی است.در بازار ارز نیز در حالی که دلار در روزهای گذشته با توجه به خبرهای مربوط به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، روز دوشنبه افزایش محتاطانه‌ای را در پیش گرفت. دلار دیروز ۲۵۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند.همچنین بهای ارز در سامانه نیما ۲۳ هزار و ۵۹۲ تومان برای فروش دلار تعیین شد. در صرافی‌ ملی هم قیمت دلار کاهش یافت و بهای دلار به ۲۴ هزار و ۷۵۴ تومان رسید.

ـ بررسی‌ها از بازار خودروی تهران در دیروز حاکی از سکون و ثبات در قیمت‌هاست. هرچند با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افت مدل خودروها، واسطه‌ها خودروهای بیشتری در بازار عرضه می‌کنند، اما خریدها همچنان محدود و به‌طور عمده تک‌فروشی است.

ـ سخنگوی کاخ سفید مدعی شد دولت آمریکا آماده تعامل با ایران در خصوص برجام است.

ـ در هفته جاری مجلس تصویب کرد نرخ حقوق ورودی کالاهای وارداتی بر مبنای نرخ سامانه سنا لحاظ شود؛ این تصمیم در حالی مصوب شد که پیش از این حقوق ورودی بر مبنای دلار ۴۲۰۰ از واردکنندگان دریافت می‌شد. با این مصوبه عملا از سال ۱۴۰۰ بهره‌گیری از دلار ۴۲۰۰ تومانی در واردات منتفی شد.

ـ از نگاه برخی کارشناسان بازار سهام از جمله مهدی سماواتی، قاتل اصلی بورس و عامل ریزش شاخص بورس نرخ سود بین بانکی است. این نرخ در دوره ریزش بورس تا ۲۲ درصد هم افزایش یافته بود اما اکنون به زیر ۲۰ درصد تقلیل یافته است.

ـ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت پیش بینی ما این است که از تیرماه به بعد، ماهانه ۲۰ میلیون دوز واکسن تزریق کنیم و تا آذرماه، کل جمعیت مورد نظر که حدود ۵۰ تا ۵۶ میلیون نفر است و به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز دارند را واکسینه کنیم.

ـ برخی از نمادها بر اساس آگهی‌های منتشر شده در سامانه کُدال در صف موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه هستند.

1 1

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با وجود تحریم و جنگ اقتصادی ناچار شدیم درآمد ارزی را از منابعی به جز نفت تامین کنیم، گفت: اطمینان دارم که دنیا و آمریکا ناچار است در برابر ملت بزرگ ایران زانو بزند و دست از تحریم‌ها بردارد.

ـ دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار از نبود الزام برای تسویه اعتبارات مشتریان کارگزاری‌ها تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد که نه در قوانین وضع شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار و نه در قراردادها و ضوابط کانون کارگزاران ، الزامی برای تسویه اعتبارات کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه تا پایان سال مالی وجود ندارد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا پول وارد بازار نشه هیچ اتفاقی نمیفته——–

    • ناشناس

      و دولت نخواد

    • ناشناس

      سلام تا فساد ورانت است همین است وبدتر وتا اراده ای از طرف دولتمردان نباشد وضع بد تر هم میشود

  • ناشناس

    سهامداران باید منتظر چه باشند یک منفی دیگر صدقه سر اقای رئیس جدید بورس با این پاچه بالا زدنشان

  • فرید خان

    من کاملا دید مثبتی دارم برای یکساله البته الان بندگان خدایی که پول لازمند با ضرر سنگین مجبور به فروشند

  • مهتاب

    امروز وتجارت خریدم انشاالله که تا 1400 پراز برکت باشه

  • ناشناس

    من ۶ساله که تو بورسم ولی الان فقط خروج خروج خروج

  • متضرر

    این بورس فقط وفقط با حقوقی ها اینور اونور میشه واینها از هیچ کسی نمیترسن وبازارو گرفتن دستشون هر جوری می خوان میچرخونن فقط یه نفر میتونه اونها رو کنترل کن آقای ریئسی که باند بازی و خوردنهای اونها رو دربیاره وبندازتشون جایی که عرب نی اتداخت وگرنه اینها از هیچی نمیترسن این وضعیته بورسه مگه میشه ۱۰ روز منفی باشه میگن نقدینگی میخواد خوب همونقدر که از جیب مردم دزدیدن همونهارو برگردونن بازار بورس مثل اولش میشه ازقوه قضاییه خواهش میکنیم جلوی رانت خواری این حقوقی های زالو صفت رو بگیره

    • ایرانی

      اقای متضرر عزیز وقتی رئیسی دسش باهاشون توی یه کاسه هست دیگه چطور میخواد جلوی اونارو بگیره

  • ناشناس

    آقای ریسی از شما خواهش میکنیم تمام کسانی که تو بورس دزدی کردن و پول ما را خوردن را مجازات کنید
    سود نخواستیم غلط کردم وارد بورس شدم اصل پولمو میخوام
    بخدا نداریم این پول هم با هزار بدبختی و زحمت جمع کردم
    اصل پولمونو بدید کجا باید شکایت کنیم؟

  • محمد نایب سالکی

    باسلام بورس در زمان تحریم ها آمریکا تنها کمک دولت محترم آقای دکتر حسن روحانی بود حالا بورس زمینگیر شده است مسئولان نباید به بورس پشت کنند بخصوص دارایکم و پالایش یکم که با پیشنهاد مسئولان کشور واگذار شده است…

  • ناشناس

    دوستان الکی به این و اون تهمت نزنید تا ریسک های سیاسی و اقتصادی از سر بازار کم نشه پول های بزرگ وارد بازار نمیشن که رشد خاصی رو داشته باشه اونم نه دست دولته نه دست مجلسه نه آقای رییسی بیخودی خودتون رو خسته نکنید اونایی که آموزش دیده بودن همون موقع که بازار داشت رشد میکرد خارج شدن و سیو سود کردن اونایی هم که آشنایی نداشتن و اومدن تو سقف خریدن چوب حماقت خودشون رو میخورن و میرن اینور و اونور دنبال مقصر میگردن در حالی که مقصر اصلی خودشونن وارد بازاری شدن که هیچ آشنایی باهاش نداشتن ولی در کل اگه صبور باشن و به پولشون نیاز نداشته باشن میتونن با گرفتن مشاوره سرمایه گذاری تا یک الی دو سال دیگه سود های خوبی بگیرن