خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۱۴۰۰

گزارش تجارت‌نیوز از آخرین اتفاقات بازار خودرو

پیش از معامله خودرو این اخبار را بخوانید!

پیش از معامله خودرو این اخبار را بخوانید!

در بازار خودرو چه خبر است؟ روند قیمت‌ها در این بازارها به چه شکل است؟ اگر قرار است برای معامله در بازار خودرو تصمیم‌گیری کنید ابتدا آخرین اخبار از بازار خودرو را در این گزارش بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار خودرو چه خبر است؟ روند قیمت‌ها در این بازارها به چه شکل است؟ اگر قرار است برای معامله در بازار خودرو تصمیم‌گیری کنید ابتدا ۱۰ خبر مهم اخیر از بازار خودرو را در این گزارش بخوانید.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفته است: به سرکوب نرخ ارز اعتقادی ندارم اما انتظارات نرخ ارز تعدیل خواهد شد و به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

ـ بررسی بازار خودروی پایتخت در روز گذشته (یکشنبه، ۱۲ بهمن‌ماه) حاکی از ثبات قیمت‌ها و رکود در معاملات است.

ـ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از مجموعه ایران خودرو اعلام کرد با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی رشد ۵۰ درصدی تولید در خودروسازی و داخلی‌سازی قطعات خودرو، قرار است ۱۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی شامل ۱۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق گام و ۵ هزار میلیارد تومان وام بانکی به ایران خودرو و سایپا تعلق گیرد.

ـ رئیس جمهوری با بیان اینکه در امر واگذاری و خصوصی‌سازی اصل بر رعایت دقیق، روشن و شفاف قانون است، گفت: هدف اصلی واگذاری‌ها در کنار رفع تصدی‌گری دولت از بنگاه‌داری و مالکیت اموال مازاد، به وجود آوردن بخش خصوصی واقعی و حقیقی است.

ـ به گفته فعالان بازار بیشتر خودروها با ثبات قیمتی روبه‌رو هستند و با آرام گرفتن نوسانات بازار ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو تا حدی ثابت مانده ، در این شرایط با توجه به اینکه پیش‌بینی خاصی برای افزایش قیمت خودرو در بازار نمی‌شود، تقاضای کاذب برای خرید خودرو در بازار تقریبا حذف شده است.

ـ سفیر آمریکا در روسیه از گفت‌وگوی کشورش با مسکو درباره بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

ـ سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران از کاهش متوسط ۲۰ درصدی قیمت انواع قطعات و لوازم یدکی اتومبیل در یک ماه گذشته خبر داد.

ـ طی ماه‌های اخیر همراه با ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو زمزمه‌هایی مبنی بر حذف قرعه‌کشی از سیستم فروش خودروسازان مطرح شد با این حال فعالان صنعت خودرو و حتی سیاست‌گذاران پاسخ شفافی برای این سوال ارائه نکرده‌اند.

ـ رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که تخصیص ارز برای واردات خودرو در اولویت نیست.

ـ با اعلام صورت‌های مالی سه خودروساز بزرگ کشور به بورس، مشخص شد آنها در مجموع توانسته‌اند در ۱۰ ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید خود را افزایش دهند.۲۱ خودروی جدید نیز آماده ورود به بازار است.

آخرین اخبار خودرو را از اینجا دنبال کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نخرید نخرید نخرید

    • ناشناس

      دقیقا با نظرتون موافقم

  • شهروند

    فروش خودرو خشک به پایین ترین حد خود رسیده به علت شرایط بد اقتصادی و خودرو سازان میخواهند با بالابردن قیمت محصولات خودشون جبران کنند در حالی که خرید خودرو خشک از قشر پردرآمد و متوسط و تا حدی از قشر ضعیف بودن الان دو دهک پایین حذف شدن ولی بهترین راهکار شرایط تحصیلات آسان هست در این اوضاع بد چون شرایط بد اقتصادی در مسکن و اقلام دیگه هم تاثیر بد گذاشته ومردم جیبشون خالی خالی شده.

  • ناشناس

    آقا بهچه‌زبونی‌بگمممم نخرییییییید ای ملت

  • مهدی

    عنایت داشته باشید که چون اقتصاد ما برپایه دلار است و تبدیل به ریال لذا قیمت بالای دلار نجات بخش تامین ریالی هزینه هاست و این یعنی در مقابل لذت بالابردن دلار به جهت چندبرابر شدن منبع ریالی یک اشک آور هم هست به نام افزایش هزینه های ریالی لذا از اینجاست که ما شاهد هستیم ارزش پول کم میشه و نقدینگی زیاد نتیجه میشه دلار پایین میاد جنس زیاد پایین نمیاد و این یعنی که ما در اقتصاد چیزی به نام ارزانی نداریم بلکه تثبیت قیمت داریم یعنی مدتی بالا پایین میشه تا بالانس نقدینگی و جمع آوری نقدینگی و دلار و طلای فروخته شده رو همه با هم کنه سپس به یک قیمت ثابتی برای مدتی میرسه از اینرو دلار اگه قرار بود زیر ۲۰ برسه چند روز پیش که وارد کانال ۲۱ شد میرسید چرا چون اراده ای وجود نداره از طرف دیگه اگه بخاد بیاد پایین تورم کاهشی میشه و بادکنک بورس و فولاد و ماشین و سیمان و هرچیزی که دولتی است میترکه و دولت بعد کار سختی پیش رو داره در اقتصاد

  • ناشناس

    همش شعار همش سیاست که مردم به وج بیارین واسه سر کیسه کرد

  • ابو اشتر

    معمولا هنگام انتخابات ریاست آمریکا وکمی بعد قیمت ها یا ارز همه چیز در تمام کشورها کمی میاد پایین ولی این به اون معنا نیست که اقتصادمون رو به ثبات هست ونه قیمت ها وارز ما ثابت میشه .نه.اگه الان پراید۱۰۰میلیون بخرید.برج یک سال آتی میشه۲۰۰میلیون.بخرید.پولمون ارزش نداره

  • ناشناس

    هر وقت دولت با اینهمه تشکیلات و بودجه و قدرت اجرایی
    توانست قیمت تخم‌مرغ رو کنترل کنه بعد بیاد لقمه گنده‌تر از دهانش برداره… !

  • امیرحسنی(مشهد)

    باسلام باعث تأسف است که بعدچندین سال درخریدیک خودرو پیش پاافتاده وساده ونامطمئن ناتوان هستیم اونهم باچندبرابرقیمت خودروهای لوکس واستاندارددرخارج ازکشور وباقرعه کشی که کمترکسی میتواندبرای مصرف بخردو رانت خواری درپشت پرده وجود دارد ودلالان خاص ینام افرادی بدبخت با200تایکمیلیون شیرینی ثبت نام وقرعه بنام همه آنهامیفته که با40تا100درصدسوددربازارمیفروشنداگربه نرخ مصوب تحویل فوری باگارانتی لحظه ای فعال بامراجعه اجباری باکیلومترهای متعددانجام بشه دیگرکسی برای فروش نمیخره صفروقیمت بازارتک نرخی میشه ودلالهابه کارکرده خریدوفروش روادامه میده امابخاطرپرکردن جیب افرادخاص درسیستم نمیکننداینکارهارو
    باتشکر واحترام امیرحسنی مشهد99/11/14

  • ناشناس

    تمام حرف شما هافقط دروغه . مردم نباید خودرو بخرند تا دلال ضرر بکند . این قرعه کشی مال دلال است نه مردم عادی . مردم یه زره به دولت اعتناد ندارند . بلایی برسر بورس اوردند هنوز فراموش نکردند تا اخر عمر این جمله با ما هست .

  • ناشناس

    دیگه کم آوردم تو زندگی بخدا خسته شدم
    چرا خدا چرا