کد مطلب: ۶۶۷۷۳۱

اختصاص هواپیمای جدید برای اطفای حریق در جنگل‌ها

اختصاص هواپیمای جدید برای اطفای حریق در جنگل‌ها

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هواپیما جدید برای اطفای حریق در کشور در نظر گرفته شده است. این هواپیما پس از گذراندن دوره آزمایشی خود وارد ناوگان بالگردی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص هواپیما جدید برای اطفای حریق جنگل‌ها در کشور خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا ، محمدحسن نامی اظهارکرد: در قانون مدیریت بحران برای هر سازمانی وظیفه‌ای تعیین شده است. این وظایف در مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها هم روشن است. در این میان یکی از این وظایف به عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که باید ناوگان خود و به‌خصوص ناوگان هوایی را آماده کند. درحال حاضر این ناوگان آماده است.

نامی ادامه داد: در حال حاضر هواپیما باید مانور خود را پشت سر بگذارد تا مشخص شود که آیا هواپیما می‌تواند با برداشت این میزان آب پرواز کند و خود را به نقطه موردنظر برساند؟ انتظار داریم تا هفته‌های آینده این اقدام عملی شود.

وی افزود:‌ تلاش می‌کنیم تا ناوگان بالگردی خود را نیز مشخص کنیم. مثلا برای برخی از مناطق صعب‌العبور آب حتما باید توسط هواپیما یا بالگرد بر آتش ریخته شود که این کار در حال انجام است.

او گفت: پیش‌تر هواپیمای ایلوشین برای اطفاء حریق راهی پاکستان شد که حالا به‌تازگی هواپیمای دیگری به این ناوگان اضافه شده است. اگر هواپیمای جدید پاسخ دهد بلافاصله چهار فروند دیگر نیز برای این کار اختصاص داده می‌شود.

کدام سازمان مامور اصلی اطفای حریق است؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص تمهیدات مدیریت بحران برای حریق فضای سبز شهری، به‌خصوص در شهری مانند تهران نیز گفت: در اغلب حریق‌های فضای سبز شهری می‌توان به‌صورت زمینی برای اطفا حریق اقدام کرد. برای این اقدامات تجهیزات کامل وجود دارد اما در قسمت‌هایی که امکان دسترسی برای تجهیزات زمینی وجود نداشته باشد برای استفاده از اقدام هوایی در تهران مشکلی نداریم.

محمدحسن نامی گفت: ماموریت اصلی تجهیزات و اطفای حریق با آتش‌نشانی تهران است.

نامی ادامه داد: اما در جنگل‌ها علاوه بر آتش‌نشانی نیاز است سازمان‌های دیگری مثل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح که ماموریت این امر را برعهده داشته و دارای ناوگانی در این زمینه هستند، بیش‌تر کمک کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.