کد مطلب: ۱۹۵۸۱۷

اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار برای مبارزه با ریزگردهای خوزستان

اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار برای مبارزه با ریزگردهای خوزستان

با موافقت مقام معظم رهبری، 150 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بودجه سال 97 برای مبارزه با ریزگردها در خوزستان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: با موافقت مقام معظم رهبری، ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بودجه سال ۹۷ برای مبارزه با ریزگردها در خوزستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر در جریان بازدید خبرنگاران اعزامی از پروژه کنترل ریزگردها در کانون شماره 4 در جنوب شرق اهواز اظهار کرد : در خوزستان 7 کانون بحرانی ریزگرد در سطح 350 هزار هکتار شناسایی شده که بحرانی ترین آن در کانون منطقه 4 در جنوب شرق اهواز قرار دارد.

وی افزود: با دستور وزیر جهاد کشاورزی، موسسه جهاد نصر، مجری تامین آب برای عرصه‌های بحرانی گرد و غبار در سطح 350 هزار هکتار تا پایان برنامه ششم توسعه تعیین شده است؛ در این راستا از اوایل اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، 47.2 کیلومتر کانال برای انتقال آب به این عرصه‌های بحرانی در کانون منطقه 4 احداث شده که این کانال آب را از رود کارون به این عرصه‌ها منتقل می‌کند.

وی تصریح کرد: هدف از احداث این کانال آب، مرطوب‌سازی این اراضی در فصول پاییز و زمستان و آبیاری نهال‌های کاشته شده توسط سازمان جنگل‌ها برای مقابله با ریزگردها در این عرصه‌ها است‌.

شمایلی گفت: در این پروژه، ظرف مدت سه ماه، 6 میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی و خاکبرداری توسط پیمانکاران انجام شده است.

وی گفت: برای احداث این کانال، 120 میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از آن را دولت پرداخت کرده و بخش دیگری از آن امیدواریم پرداخت و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با موافقت مقام معظم رهبری، 150 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بودجه سال 97 برای مبارزه با ریزگردها در خوزستان در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.