کد مطلب: ۴۳۷۳۸۳

اختلاف‌نظر تحلیلگران درباره قیمت طلا / احتمال ریزش فلز زرد چقدر است؟

اختلاف‌نظر تحلیلگران درباره قیمت طلا / احتمال ریزش فلز زرد چقدر است؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت سرمایه‌گذاران به آینده بازار طلا خوش‌بین هستند. در میان تحلیلگران وال‌استریت اما در این زمینه اختلاف‌نظر وجود دارد.

طی هفته‌های اخیر پیش‌بینی قیمت جهانی طلا بسیار دشوار شده است. با شیوع ویروس کرونا و افزایش نااطمینانی‌ها، انتظار می‌رفت که قیمت طلا باز هم رشد کند. با این حال، در هفته گذشته، قیمت فلز زرد بیش از 9 درصد کاهش یافت.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، تحلیلگران می‌گویند کاهش نقدینگی در بازارهای مالی و جلوگیری از زیان در این بازارها، بسیاری از سرمایه‌گذاران را وادار به فروش طلا کرده است.

افت قیمت‌ها تا جایی پیش رفت که در معاملات روز جمعه، قیمت هر اونس طلا بار دیگر به کانال هزار و 500 دلار بازگشت.

به‌گفته جیم ویکوف، تحلیلگر موسسه کیتکومتالز، فرازوفرودهای قیمت طلا در هفته‌های اخیر بسیاری از سرمایه‌گذاران را دچار سردرگمی کرده است.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در سیزدهم مارس انجام شده، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل 40 درصد افزایش قیمت و شش نفر معادل 40 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. سه نفر معادل 20 درصد اما نظری درباره آینده کوتاه‌مدت طلا نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و 434 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 873 رای‌دهنده، معادل 61 درصد افزایش قیمت طلا و 363 نفر، معادل 25 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 198 رای‌دهنده یا 14 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

kitco1 1

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، 92 درصد از تحلیلگران وال‌استریت و 73 درصد از سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت روند صعودی را برای بازار طلا پیش‌بینی کرده بودند که البته پیش‌بینی آنها صحیح نبود.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، از جمله تحلیلگرانی است که به آینده صعودی بازار طلا خوش‌بین است.

به‌گفته او، کاهشِ نقدینگی در دیگر بازارهای مالی موجب افت قیمت طلا شده است. به محض آنکه این مشکل در بازار سهام از بین برود، با توجه به نااطمینانی‌های موجود طلا هم بار دیگر رشد خواهد کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌های ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، در هفته پیش رو و با فروکش کردنِ فروش‌ها، قیمت طلا به هزار و 620 دلار خواهد رسید.

او همچنین معتقد است، کاهش بیشترِ نرخ بهره که احتمالا ادامه خواهد یافت، فضا را برای رشد بازار طلا مهیا می‌کند.

نشست سیاستگذاران فدرال‌رزرو هفته آینده برگزار می‌شود و بسیاری از تحلیلگران از جمله پیتر هاگ، تحلیلگر کیتکومتالز، بر این باورند که بانک مرکزی ایالات متحده، نرخ بهره را 50 واحد دیگر کاهش خواهد داد.

دنیل پاویلونیس، تحلیلگر ارشد در موسسه آرجی‌او فیوچرز، از بدبین‌های بازار است. به‌گفته او، در کوتاه‌مدت احتمال تضعیف قیمت طلا وجود دارد. چرا که با توجه به تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از سوی دولت و فدرال‌رزرو، بازار سهام هفته آینده رونق خواهد گرفت. اما در بلندمدت این روند معکوس می‌شود.

فیل‌ فلین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ هم روند نزولی را برای هفته آینده طلا پیش‌بینی کرده است.

او معتقد است: بانک‌های مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، اقدام به فروش طلا خواهند کرد و به همین دلیل باز هم قیمت فلز زرد کاهش می‌یابد. در عین حال، روسیه، کشوری که ذخایر طلای قابل توجهی دارد، از این امر به‌عنوان پشتوانه‌ای برای دفع کردن جنگ نفتی با عربستان سعودی استفاده خواهد کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت طلا در داخل به گرمی 700 خواهد رسید.

  • خودم

    منتظر اونس طلا به زیر ۴۰۰ دلار باش .
    هر روز ۲۰ دلار کاهش تا ۲ ماه آینده .
    سکه امامی ۴۰۰ هزار تومان .
    دلار ۱۹۰۰۰ تومان تا ۳ ماه آینده .

  • اشکان

    واقعا کسی از قیمت طلا خبر داره لطفا درست راهنمایی کنه ممنونم