کد مطلب: ۴۷۷۰۷۵

اخذ اقامت استرالیا

اخذ اقامت استرالیا

شما در استرالیا با دو نوع اصلی اقامت روبرو هستید یکی اقامت دائم و دیگری اقامت موقت، که شما برای اخذ هر یک از این اقامت‌ها باید شرایط خاص آن را داشته باشید و یا باید از راه‌ها و روش‌های مخصوص و مختص به آنها اقدام کنید.

سلکت ویزا: می‌توان گفت در اکثر موارد دلیل مهاجرت و اخذ اقامت در سراسر جهان برای بهبود زندگی است. کشور استرالیا سال‌هاست که در لیست مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا قرار دارد از این رو مقصد محبوبی برای مهاجران ایرانی برای اخذ اقامت استرالیا یا سرمایه‌گذاری در استرالیا به حساب می‌آید.

امکانات رفاهی و تحصیلی و کیفیت بالای زندگی، استانداردهای فوق‌العاده برای زندگی شهروندان، نرخ تورم پایین و نرخ پایین بیکاری و بالا بودن دستمزدها برای افراد متخصص و همچنین شرایط ایده‌آل برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و دلایل بسیار دیگری باعث شده است استرالیا تبدیل به یک کشور مدرن، آرام و پیشرفته برای زندگی شود تا همین موضوع باعث شود تا هر ساله عده زیادی برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند.

در نهایت می‌توان گفت این مزایای اقامت استرالیا می‌باشد که این کشور را تبدیل به یک کشور مهاجرپذیر کرده است. شاید بیشتر از همه اقتصاد موفق استرالیا برای ایرانیان جذاب باشد و این کشور را تبدیل به کشور رویاهای آنها کند!

انواع اقامت استرالیا

شما در استرالیا با دو نوع اصلی اقامت روبرو هستید یکی اقامت دائم و دیگری اقامت موقت، که شما برای اخذ هر یک از این اقامت‌ها باید شرایط خاص آن را داشته باشید و یا باید از راه‌ها و روش‌های مخصوص و مختص به آنها اقدام کنید. معمولا افرادی که قصد کسب اقامت استرالیا را دارند، اولویت خود را برای گرفتن اقامت دائم استرالیا قرا می‌دهند. باید بگوییم که نوع ویزای استرالیا به عواملی همچون شرایط و توانایی‌های شما بستگی دارد و برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب را داشته باشید، حتما باید تحقیقات لازم را از قبل انجام داده باشید! پیشنهاد ما دنبال کردن آرزوی خود برای اقامت استرالیا با سلکت ویزا است.

شما برای دریافت اقامت موقت و دائم استرالیا طبق راهنمایی‌های سایت اداره مهاجرت استرالیا می‌توانید از یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • اقامت استرالیا از طریق ویزای کار استرالیا
  • اقامت استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا
  • اقامت استرالیا از طریق ویزای اسپانسرشیپ استرالیا
  • اقامت استرالیا از طریق ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا
  • اقامت استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا

اقامت استرالیا از طریق ویزای کار استرالیا

این روش و مسیر اصلی‌ترین نوع دریافت اقامت استرالیا می‌باشد که در آن متقاضیان از طریق توانایی و مهارت‌های خود اقدام می‌کنند. ویزای کار و اسکیل ورکر استرالیا انواع مختلفی دارد که شما بر اساس میزان امتیازات خود برای هر کدام از آنها اقدام می‌کنید. بیش از 60% مهاجران در استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر وارد این کشور شده‌اند. توجه داشته باشید برای اخذ ویرای کار استرالیا باید حداقل امتیاز 65 را از جدول امتیاز ویزای کار استرالیا کسب کنید.

IMG 20200914 131041

ویزای 189 استرالیا

این ویزا یک ویزای اقامت دائم استرالیا می‌باشد و به شما این اجازه را می‌دهد که از همان ابتدا و بدو ورود اقامت دائم استرالیا را داشته باشید و به اصطلاح PR استرالیا را دریافت کنید برای اخذ ویزای 189 استرالیا باید حداقل 65 امتیاز خالص را کسب کنید. توجه کنید این امتیاز حداقل امتیاز می‌باشد و در سال‌های اخیر به دلیل افزایش امتیاز در اکثر کد شغلی‌ها این امتیاز به ویزا تبدیل نمی‌شود.

ویزای 190 استرالیا

ویزای 190 استرالیا نیز یک ویزای اقامت دائم استرالیا می‌باشد و دارندگان ویزای 190 استرالیا از ابتدا اقامت دائمی استرالیا کسب می‌کنند با این تفاوت نسبت به ویزای 189 استرالیا که افرادی که نمی‌توانند 65 امتیاز خالص را کسب کنند در این نوع ویزای استرالیا می‌توانند با کسب 60 امتیاز و دریافت 5 امتیاز اسپانسر ایالتی استرالیا امتیاز خود را به حدنصاب 65 برسانند.

ویزای 491 استرالیا

ویزای 491 استرالیا یک ویزای اقامت موقت استرالیا می‌باشد و به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 5 سال در استرالیا زندگی و کار کنید. متقاضیان ویزای کار استرالیا که امتیاز کافی را برای ویزای با اقامت دائم استرالیا را کسب نکرده‌اند می‌توانند با کسب 50 امتیاز و از سویی با 15 امتیاز اسپانسری مناطق خاص و یا اقوام ساکن در مناطق خاص استرالیا به حداقل امتیاز 65 برسد تا بتوانند برای ویزای 491 استرالیا اقدام کنند.

ویزای 476 استرالیا

این ویزا به عنوان ویزای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص در رشته‌های مهندسی است دولت استرالیا در اقدامی لیستی از دانشگاه‌های مورد تایید خود ارائه داده است و در این بین نام دو دانشگاه از ایران (دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر) هم دیده می‌شود. ویزای 476 استرالیا این امکان را به افراد این دانشگاه‌ها می‌دهد تا به مدت 18 ماه در استرالیا اقامت موقت داشته باشند و در این کشور به کار مشغول باشید و بعد از مدتی برای یک ویزای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید.

اقامت استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

ویزای سرمایه‌گذاری و یا کارآفرینی استرالیا یک مسیر ساده ولی در عین حال پیچیده برای اخذ اقامت استرالیا می‌باشد. این ویزا ویزای مناسب تاجران، کارآفرینان و سرمایه‌دارانی است که می‌خواهند در یک کشور امن با رشد اقتصادی مثبت سرمایه‌گذاری کنند و از این طریق اقامت استرالیا را دریافت کنند. شما در این قسمت با سه نوع اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوید.

ویزای 188 استرالیا

ویزای 188 استرالیا بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده است هرچند که موقت است اما شرایط ویژه‌ای که دارد باعث شده است تا گزینه اول برای متقاضیان باشد. شما با این ویزا یک اقامت موقت 4 سال و 3 ماهه دریافت می‌کنید که در ادامه و با کسب شرایط لازم به ویزای دائم دست پیدا می‌کنید. مبلغ سرمایه‌گذاری با این ویزا حداقل 200 هزار دلار استرالیا می‌باشد.

ویزای 888 استرالیا

این ویزا مناسب متقاضیانی است که با ویزای 188 وارد استرالیا شده‌اند و می‌خواهند بعد از راه‌اندازی بیزینس و کسب شرایط لازم برای ویزای 888 استرالیا اقدام کرده و اقامت دائم را از این طریق به‌دست بیاورند.

ویزای 132 استرالیا

این مسیر برای آن دسته از افرادی که سهم در سرمایه‌گذاری های بزرگ دارند و حداقل یک ونیم میلیون دلار برای ویزای 132 استرالیا نیاز است. این ویزای از همان ابتدا به شما اقامت دائم را می‌دهد و شما می‌توانید از مزایای اقامت دائم استرالیا استفاده کنید.

اقامت استرالیا از طریق ویزای اسپانسرشیپ استرالیا

این مسیر برای اخذ اقامت استرالیا کمی دشوار می‌باشد و با جاب آفر استرالیا شناخته می‌شود و برای افرادی مناسب می‌باشد که شغل و مهارت آن‌ها در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا است و یک کارفرما داخل خاک استرالیا ایشان را رسماً استخدام نماید. توجه کنید که این درخواست باید از طرف کارفرمای استرالیایی انجام شود که شرایط خاص خود را دارد. ما در این بخش 4 ساب کلاس از ویزاهای اسپانسرشیپ استرالیا را برای شما بازگو می‌کنیم.

  • ویزای 457 استرالیا: یک ویزای اقامت موقت استرالیا که به شما این اجازه را می‌دهد تا به مدت 4 سال در استرالیا سکونت داشته باشید.
  • ویزای 482 استرالیا: شما با ویزای 482 استرالیا می‌توانید به مدت 4 سال در استرالیا اقامت موقت داشته باشید.
  • ویزای 187 استرالیا: یک ویزای اقامت دائم استرالیا می‌باشد.
  • ویزای 186 استرالیا: یک ویزای اقامت دائم استرالیا می‌باشد.

اقامت استرالیا از طریق ویزای نامزدی و ازدواج استرالیا

یکی دیگر از روش‌ها همین ویزای ازدواج می‌باشد که شاید شما هم نام آن را شنیده باشید. اما این روش شرایط خاصی دارد به این صورت که متقاضیانی که همسرشان شهروند مقیم استرالیا و یا دارای اقامت دائم استرالیا هستند می‌توانند برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند. توجه کنید که متقاضیان ویزای ازدواج و نامزدی باید به صورت قانونی ازدواج کرده باشند و از طرفی به اداره‌ی مهاجرت استرالیا ثابت کنند که در 12 ماه پیش از تشکیل پرونده، زندگی مشترک داشته‌اند. ویزای ازدواج استرالیا هم در دو حالت اقامت موقت و دائم استرالیا ارائه می‌شود.

ویزای 309 استرالیا

ویزای 309 استرالیا و یا ویزای ازدواج استرالیا ساب کلاس 309 که در آن متقاضیان می‌توانند به مدت دو سال در استرالیا بمانند و به این صورت اقامت موقت استرالیا را در اختیار داشته باشند. دارندگان این ویزای می‌توانند بعد از گذشته مدتی برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

ویزای 100 استرالیا

ویزای 100 استرالیا و یا ویزای ازدواج استرالیا ساب کلاس 100 دیگر ویزای ازدواج استرالیا می‌باشد. ویزای 100 استرالیا مرحله دوم ویزای 309 استرالیا می‌باشد و به نوعی مکمل ویزای 309 استرالیا می‌باشد. شما با اخذ این ویزای اقامت دائم را کسب می‌کنید و می‌توانید از مزایای اقامت دائم استفاده کنید.

ویزای 820 استرالیا

تمام شرایط ویزای 820 مانند ویزای 309 است با این تفاوت که متقاضی می‌بایست از طریق ویزاهای دیگر وارد خاک استرالیا شده باشد تا بتواند از طریق این ویزا اقدام نماید. بعد از دریافت این ویزا و گذشته دو سال می‌تواند برای دریافت ویزای اقامت دائم 801 اقدام کند.

ویزای 801 استرالیا

ویزای 801 استرالیا یک ویزای اقامت دائم استرالیا محسوب می‌شود و مرحله دوم ویزای 820 استرالیا به شمار می‌رود که متقاضیان ویزای ازدواج استرالیا می‌توانند بعد از گذشت دو سال از صدور ویزای 820 استرالیا و با ارائه مدارکی دال بر زندگی مشترک در طول این 24 ماه برای ویزای 801 استرالیا اقدام کنند.

اقامت استرالیا از طریق ویزای والدین استرالیا

ویزای والدین استرالیا یکی از روش‌های اخذ اقامت استرالیا می‌باشد که توسط آن افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند می‌توانند والدین خود را به استرالیا دعوت کرده و به این صورت در کنار والدین خود زندگی کنند، به همین منظور دولت استرالیا 6 نوع از ویزاهای والدین استرالیا را معرفی کرده است:

  • ویزای 864 استرالیا: دارای اقامت دائم استرالیا
  • ویزای 804 استرالیا: دارای اقامت دائم استرالیا
  • ویزای 884 استرالیا: دارای اقامت موقت دو ساله استرالیا
  • ویزای 173 استرالیا: دارای اقامت موقت دو ساله استرالیا
  • ویزای 143 استرالیا: دارای اقامت دائم استرالیا
  • ویزای 103 استرالیا: دارای اقامت دائم استرالیا

این نوع ویزاها علاوه بر تفاوت در نوع اقامت در مدت زمان اخذ آنها نیز متفاوت هستند.

کلام پایانی

سازمان مهاجرتی سلکت ویزا که در سال‌های اخیر در امر مهاجرت به استرالیا پیشتاز بوده است و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن می‌تواند این باشد که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند و در کنار خود یک تیم تخصصی و قدرتمند را آموزش داده است تا بتواند بهترین مسیر و انتخاب را برای متقاضیان ارائه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.