کد مطلب: ۳۸۰۶۶۰

اخذ مالیات از سپرده‌ها غیرقانونی است

اخذ مالیات از سپرده‌ها غیرقانونی است

برخی در تلاش هستند تا شایعه اخذ مالیات از سپرده‌های ریالی و ارزی را همزمان با ابلاغ بخشنامه مالیات سکه، انتشار دهند اما دستیار ویژه رئیس سازمان مالیاتی این موضوع را از اساس رد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای اخیر سازمان امور مالیاتی از بخشنامه ای رونمایی کرد که طبق آن خریداران سکه‌های پیش فروشی که سال 97 سکه های خود را دریافت کرده‌اند، باید مالیات عایدی بر سرمایه‌شان را پرداخت کنند.

این بخشنامه هر چند موافقان و مخالفانی را داشت ولی موجب شده تا شایعاتی مبنی بر اخذ مالیات از سایر منابع درآمدی نیز مطرح شود؛ یکی از این شایعات مربوط به اخذ مالیات از سپرده‌های ریالی و ارزی بود که پناهی آن را از اساس رد کرد.

قاسم پناهی در پاسخ به این سوال که آیا دولت بنا دارد از سپرده های ارزی نیز مالیات دریافت کند؟ اظهار داشت: سپرده‌های ریالی و ارزی طبق قانون از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی تأکید کرد: دولت و سازمان امور مالیاتی هیچ برنامه ای برای اخذ مالیات از سپرده های ارزی و ریالی ندارد. بنابراین با قاطعیت می توان گفت که دریافت مالیات از سپرده های ارزی و ریالی غیرقانونی است.

دستیار ویژه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره برنامه این سازمان برای اخذ مالیات از خریداران ارز گفت: برای این موضوع شیوه‌نامه مشخص ارزی تدوین و ابلاغ شده است. برخی افراد ارز را برای مصرف شخصی و برخی دیگر برای امور تجاری خریداری کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مالیات ازقشر اصل و واقعی جامعه که تولید وکارگر است اخذ میشود بعد قشر […] با ظاهر ترگل ورگل ولپهای سرخ ودست های تپل و بچه های ایشان که توی سواحل وتوی پورشه وتوی بنگاه ووووووووووو به چه علت نباید اخذ شود ؟؟؟؟ کدام […] گفته ازاینها نباید مالیات گرفته شود ؟؟؟؟؟؟؟ حیف وحیف وحیف که من حاکم و صاحب منصبی نیستم والا نه تنه مالیات میگرفتم که 90 درصد مال کلیه ربا خواران بانکی را دستور مصادره به نفع تولید کنندگان میدادم

    • ناشناس

      این قشری که شما گفتی، صاحبان سرمایه های کلانند که سرمایه شان را از رانت خواری یا … کسب کرده اند. سپرده گذار بالای 500 میلیون مالیات هم بده به جاییش بر نمی خوره ولی همه، سپرده کلان ندارن که. منِ نوعی پول برنجی که باید سر فصل بخرم میذارم بانک ولی سودی که می دن حتی نصف تورم هم نیست. یعنی حداقل 50 درصد مالیات ازم گرفتن.

  • ناشناس

    همین الآن سپرده گذار بیشتر از بقیه مالیات داده: تورم 300درصد، سود دریافتی 20 درصد!