کد مطلب: ۴۰۰۹۱۴

نظرسنجی کیتکو ۲۰ سپتامبر؛ ادامه روند صعودی بازار طلا

نظرسنجی کیتکو 20 سپتامبر؛ ادامه روند صعودی بازار طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 20 سپتامبر انجام شده، در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا اندکی کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به آینده فلز زرد خوش‌بین هستند.

علی‌رغم تداوم انتظارات برای افزایش قیمت جهانی طلا، تحلیلگران کمتری از وال‌استریت در مقایسه با هفته‎های گذشته به صعود بازار فلز زرد خوش‌بین هستند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به روند صعودی بازار طلا در کوتاه‌مدت خوشبین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین روز از معاملات هفتگی -جمعه- قیمت طلا به هزار و 516 دلار و 70 سنت رسید. افزایش قیمت طلا در هفته گذشته در حالی صورت گرفت که بازار فلز زرد سه هفته نزولی را پشت سر گذاشته بود.

در عین حال،همان طور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی در نشست این هفته خود با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره موافقت کرد تا دومین کاهش در سال جاری نیز به ثبت برسد. با این تصمیم بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره در این کشور به ۱.۷۵ درصد رسید که هنوز فاصله زیادی با نرخ بهره در اروپا و ژاپن دارد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا اندکی کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به آینده فلز زرد خوش‌بین هستند.

در این نظرسنجی که در بیستم سپتامبر انجام شده، 19 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر معادل 47 درصد، افزایش قیمت و چهار نفر معادل 29 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین شش نفر معادل 32 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و 33 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 613 رای‌دهنده، معادل 59 درصد افزایش قیمت طلا و 244 نفر، معادل 24 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 176 رای‌دهنده یا 17 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت و تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و اتفاق نظر داشتند.

به گفته بسیاری از تحلیلگران عدم قطعیت حاکم بر بازارهای مالی همچنان ادامه دارد و این مساله موجب افزایش خوش‌بینی‌ها به بازار طلا شده است.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی در موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس سوئیس گفته است: بعید است که وضعیت اقتصادی به این زودی بهبود بیابد و از این رو سرمایه‌گذاران قصد فروش طلاهای خود را ندارند.

اما او معتقد است در کوتاه‌مدت قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

به گفته آدام باتن، تحلیلگر ارشد موسسه فارکس‌لایو، طلا در محدوده هزار و 480 و هزار 510 دلار باقی خواهد ماند و با توجه به این‌که امیدی به روند مذاکرات چین و آمریکا وجود ندارد، در کوتاه‌مدت شاهد روند صعودی بازار طلا خواهیم بود.

در عین حال برآورد تحلیلگران از ادامه کاهش نرخ بهره در آمریکا متفاوت است. برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال‌رزرو تا پایان سال 2020 نرخ بهره را در محدوده 1.75 درصد تا دو درصد نگه خواهد داشت. از این رو، سطح مقاومتی طلا در هفته جاری هزار و 500 دلار خواهد بود.

برخی دیگر اما انتظار دارند که به دلیل کند شدن رشد اقتصادی جهان، بانک مرکزی یک بار دیگر تا پایان سال میلادی نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی معتقد است: زمانی که فشارها افزایش یابد، فدرال‌رزرو هم ناچار خواهد بود آنچه را که طبیعی است، یعنی ادامه سیاست‌های انبساطی، انجام دهد. این روند به‌طور قطع برای بازار طلا مثبت است.

اوله هنسن، تحلیلگر ارشد ساکسوبنک، اگرچه در مورد آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین نیست اما اعلام کرده که در حال حاضر تمایلی به فروش طلا ندارد. به گفته او، بهبود بازارهای سهام در کوتاه‌مدت ارزان شدن طلا را به دنبال دارد.

با این حال، او به آینده بلندمدت این بازار خوش‌بین است؛ چرا که احتمال پایین آمدن نرخ بهره باز هم وجود دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.