کد مطلب: ۲۰۲۰۴۷

ادامه روند نزولی رشد اقتصادی آمریکا

ادامه روند نزولی رشد اقتصادی آمریکا

در دو هفته‌ی پایانی ژانویه‌ ۲۰۱۸ میلادی، آمار منتشر شده نشان می‌دهد که رشد اقتصاد آمریکا در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی کمتر از انتظار بوده و رشد فصل سوم نیز به ارقام پایین‌تری بازنگری شد.

بر اساس اطلاعات موجود، رشد اقتصادی آمریکا از اواسط تا انتهای سال گذشته میلادی کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در گزارشی درباره «تحولات اقتصاد جهان ۲۳ دی تا ۶ بهمن ۱۳۹۶»، چنین آورده است: در دو هفته‌ پایانی ژانویه‌ ۲۰۱۸ میلادی، آمار منتشر شده نشان می‌دهد که رشد اقتصاد آمریکا در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی کمتر از انتظار بوده و رشد فصل سوم نیز به ارقام پایین‌تری بازنگری شد. نرخ تورم در اروپا و بریتانیا طبق انتظارات اندکی کاهش یافت و نرخ بهره‌ سیاستی بانک مرکزی اروپا همچنان روی صفر درصد ثابت ماند.

همچنین بریتانیا برای پنجمین ماه متوالی، نرخ بیکاری ۴.۳ درصدی را در ماه نوامبر تجربه کرد و رشد اقتصاد این کشور در فصل چهارم ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافت. در آلمان تورم تولیدکننده برای سومین ماه متوالی، در دسامبر کاهش یافت و برآورد اولیه حاکی از کاهش غیرمنتظره‌ی شاخص مدیران خرید کارخانه‌ای در ژانویه بود.

نرخ تورم ژاپن در ماه دسامبر به بالاترین سطح ۳۳ ماه اخیر جهش کرد و به ۱ درصد رسید، اما همچنان نرخ بهره‌ سیاستی بر روی منفی ۰.۱ درصد ثابت ماند. نرخ بهره در اقتصاد کالامحور کانادا طبق پیش‌بینی به ۱.۲۵ درصد افزایش یافت.

در بازار ارز، شاخص دلار ۲.۰۵ درصد کاهش یافت و به ۸۸.۸۷ واحد رسید و دلار آمریکا در مقابل تمامی ارزهای بین‌المللی تضعیف شد. با این وجود ارزش دلار آمریکا در برابر ریال ایران ۲.۶۷ درصد افزایش یافت.

متعاقبا شاخص جهانی کالاهای بلومبرگ ۲.۳۰ درصد افزایش یافت و اگرچه بهای هر بشکه نفت خام برنت بالای۷۰ دلار تثبیت شد، اما از شتاب رشد قیمت کالاها کاسته شد. همچنین شاخص جهانی داو جونز ۳.۰۸ درصد افزایش یافت و بر این اساس شاخص‌های بورس آمریکا نیز بیش از ۳ درصد رشد کردند. شاخص کل بورس تهران نیز با ۳.۴۷ درصد افزایش به ۹۹۵۲۲.۱۸ واحد رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.