کد مطلب: ۲۱۱۹۴۱

ادامه ریزش در بازارهای سهام آسیایی

ادامه ریزش در بازارهای سهام آسیایی

بازارهای آسیایی در معاملات پنج‌شنبه به عقب‌نشینی تن داده و روند ریزش بازارهای سهام‌های جهانی را گسترش دادند.

بازارهای آسیایی در معاملات پنج‌شنبه به عقب‌نشینی تن داده و روند ریزش بازارهای سهام‌های جهانی را گسترش دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بعد از چند هفته آرام، با نگرانی از این که وضعیت خوب اقتصادی آمریکا و برنامه کاهش مالیاتی دونالد ترامپ باعث خواهد شد بانک مرکزی این کشور سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری به نسبت قبل درباره هزینه استقراض اعمال کند، تلاطمی که بازارهای سهام را در ماه فوریه تحت تاثیر قرار داده بود، بازگشت.

جدیدترین دور از ریزش بازارها پس از آن رخ می‌دهد که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا؛ پیش از نشست قانون‌گذاران در روز سه‌شنبه اعلام کرد چشم‌انداز اقتصادی این کشور بهتر شده است. بازارها در ابتدای ماه گذشته نیز پس از انتشار آمارهای خوب رشد اشتغال و دستمزدها در آمریکا دچار افت شده بودند.

در معاملات دیروز وال استریت، شاخص‌های «اس‌اندپی ۵۰۰» و «نزدک کامپوزیت» فعالیت خود را با کاهش به پایان بردند و شاخص «داوجونز» با ۱.۵ درصد کاهش به ۲۵۰۲۹.۲۰ واحد رسید. بازارهای آسیایی نیز در معاملات روز جاری از این روند پیروی کردند.

در ژاپن پس از آنکه تقویت ین، صادرکنندگان را تحت تاثیر قرار داد، شاخص «نیک‌کی ۲۲۵» با ۱.۶ درصد کاهش به ۲۱۷۱۴.۹۷ واحد رسید، در هنگ‌کنگ شاخص «هانگ سنگ» ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۳۰۷۱۶.۰۸ واحد رسید و «شانگهای کامپوزیت» نسبتا بدون تغییر در سطح ۳۲۶۰.۶۵ واحد باقی ماند.

بورس سیدنی استرالیا ۰.۸ درصد و بورس سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش یافتند و بورس‌های ولینگتون نیوزلند، تایوان، مانیل فیلیپین و کوالالامپور مالزی نسبتا بدون تغییر باقی ماندند.

یکی از بزرگ‌ترین نمادهایی که در معاملات با ریزش مواجه شد، شرکت‌های مرتبط با حوزه نفت بود که مانند همتایانشان در بورس نیویورک تحت تاثیر انتشار خبر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا قرار گرفتند. هر بشکه نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» با ۴ سنت کاهش به ۶۱.۶۰ دلار در هر بشکه و هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای قراردادهای جدید با ۱۱ سنت کاهش به ۶۴.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

در بازار ارز با افزایش نگرانی‌ها از عدم پیشرفت مطلوب مذاکرات بریگزیت، ارزش پوند در برابر دلار کاهش یافت و از ۱.۳۷۶۹ دلار به ۱.۳۷۴۹ دلار رسید، یورو از ۱.۲۲۰۱ دلار به ۱.۲۱۸۹ دلار رسید و هر دلار از ۱۰۶.۷۱ ین به ۱۰۶.۶۳ دلار رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.