کد مطلب: ۱۶۹۲۷۰

ادامه عملیات پاکسازی محوطه چاه ۱۴۷ رگ سفید

ادامه عملیات پاکسازی محوطه چاه 147 رگ سفید

در ادامه پاکسازی محوطه چاه در حال فوران 147 رگ سفید-2، با هماهنگی و انسجام تیم‌های عملیات حفاری، گروه جابجایی دکل، HSE و سایر بخش‌های مرتبط، 10 محموله دیگر از تجهیزات و ضایعات دستگاه حفاری 95 تخلیه شد.

به نقل از ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید-2، در این عملیات که دوشنبه شب انجام شد، بخش قابل توجهی از پالت‌های مواد سیال حفاری، هاپراسکید و مواد شیمیایی از محدوده چاه خارج و به محل پیش‌بینی شده برای انباشت، انتقال یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، خارج کردن تجهیزات و متعلقات از جمله ژنراتورها، مخازن سیمان و سیال، و کانکس‌ها و ادوات در شرایط خاص ایمنی با پشتیبانی خودروهای آتش‌نشان و استفاده از لباس‌های ضدحریق توسط تیم‌های عملیاتی و ترابری با نظارت مستقیم مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید در شرکت ملی حفاری ایران و همکاری نیروهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام می‌شود.

این عملیات از هشتم آبان ماه دومین روز حادثه فوران چاه آغاز و تاکنون افزون بر 75 محموله از اطراف چاه تخلیه شده و انتظار می‌رود با تمهیدات به‌کارگرفته شده این کار در روزهای پیش رو با شتاب بیشتری دنبال و محوطه چاه برای اقدامات بعدی مهار، پاکسازی کامل شود.

پاکسازی و تسطیح محوطه چاه، پیش درآمد اجرای عملیات یورش مهارگران به کانون آتش برای مهار و کنترل آن از دهانه چاه موسوم به TOP KILL است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.