کد مطلب: ۵۷۹۲۵۸

ادعای کاهش ۳۰ درصدی قیمت سیمان

ادعای کاهش ۳۰ درصدی قیمت سیمان

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، با طرح ادعای کاهش قیمت سیمان گفته است که این محصول، نسبت به دو ماه قبل حدود ۳۰ درصد ارزان شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیژن پناهی‌زاده، با اشاره به جدیدترین وضعیت عرضه سیمان در کشور گفت: درباره کاهش قیمت سیمان باید اعلام کنم که با تدابیری که وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته و ورود معاونت قضایی دادستان کل کشور و نظارت تمام و کمال بر خرید‌هایی که از بورس انجام می‌شد قیمت سیمان نسبت به ۲ ماه قبل حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مورد ادعای کاهش قیمت سیمان تصریح کرد: سیمان‌های خریداری شده از بورس و افرادی که سیمان خریداری کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. این نظارت منجر به روند کاهشی قیمت سیمان شد. امیدواریم این کاهش ادامه‌دار باشد. اگر نظارتی بر احجام بالای سیمان وجود نداشته باشد باز هم افرادی بیش از نیاز و مصرف خود اقدام به خرید کرده و باعث افزایش قیمت دوباره در این صنعت خواهند شد.

پناهی‌زاده با تاکید بر این که ادامه‌دار شدن فرایند نظارت، کاهش بیشتر قیمت سیمان را به همراه خواهد داشت، گفت: با ادامه‌دار شدن این روش دلال‌ها از فرایند خرید سیمان حذف می‌شود و به طور کلی قیمت سیمان کاهش پیدا می‌‌کند تا به نرخ معقول و منطقی برسد ( باشگاه خبرنگاران جوان )

وعده دیگر در مورد کاهش قیمت سیمان

شب گذشته، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت هر پاکت سیمان به ۲۵ هزار تومان، ظرف ۱۵ روز خبر داد.

علی نیکزاد در صفحه توئیتر خود نوشت: پیش از این دو سرپرست و یک وزیر دولت دوازدهم قول ساماندهی بازار فولاد و سیمان داده بودند که متأسفانه نتوانستند عمل کنند؛ در نشستی که با وزیر جدید صمت داشتیم، قول دادند قیمت هر پاکت سیمان ظرف ۱۵ روز به ۲۵ هزار تومان برسد و قیمت میلگرد هم در سه مقطع یک ماهه به‌طور کامل ساماندهی شود ( ایسنا ).

سیمان ارزان شد آن را گران نخرید

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان نیز اخیرا گفته است که سیمان ارزان شد. به گفته او هر کیسه سیمان ۳۰ هزار تومان ارزان شد. حداکثر ارزش واقعی یک کیسه سیمان حدود ۴۰ هزار تومان است. به مردم توصیه می‌کنیم چنانچه قیمت یک کیسه سیمان بالای ۴۰ هزار تومان بود آن را نخرند!

به گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی است که قیمت تمام شده ساخت و ساز سر به فلک کشیده. در یک ماه گذشته هر کیسه سیمان با قیمت ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد اما با مهلت یک هفته‌ای دولت به سیمانی‌ها برای اخذ کد بورسی و عرضه سیمان به بورس، قیمت سیمان کمی متعادل شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در استان‌های مختلف هم سیمان در بازار آزاد ارزان شده است اما هنوز مصالح‌فروشان نسبت به نوسان قیمت در بورس کالا اعتراض دارند.

این اعتراض‌ها حتی پای نمایندگان مجلس را هم به میان کشیده است. اخیرا علی نیکزاد، نایب ‌رئیس مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفته بود که سیمان کیسه‌ای ۲۲ هزار تومان است نه ۱۰۰ هزار تومان. اما حالا با افزایش توزیع برق به کارخانه‌های سیمان تولید این کالا هم نسبت به ماه‌های گذشته افزایش پیدا کرده است که این مساله در بازار اثر گذار است.

مطالعه متن کامل گزارش سیمان ارزان شد ، پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • باقری

    اگر میلگرد و سیمان‌را ارزان کتید خود بهود مسکن ۴۰./. ارزان خواهد شد هی دنبال چیز دیگری نروید و‌ حقیقت را نپیچانید

  • ناشناس

    ول کنید بابا مسخره کردین ملت رو