کد مطلب: ۲۱۵۰۴۲

اذعان آمریکا بر عدم توانایی مخالفان سوریه در براندازی نظام اسد

اذعان آمریکا بر عدم توانایی مخالفان سوریه در براندازی نظام اسد

رئیس سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرد: مخالفان سوریه دیگر قادر به براندازی نظام بشار اسد نیستند و با توانمندی نظامی ارتش سوریه که هر روز هم ادامه دارد غلبه بر نیروهای نظام سوریه برای مخالفان سخت‌تر شده است.

دن کوتس، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی که در سایت کمیته امور نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا منتشر شده، آورده است، مخالفان مسلح سوریه طی هفت سال جنگ و درگیری مسلحانه توانایی‌های خود را از دست داده‌اند و دیگر قادر به براندازی نظام سوریه نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تاکید کرد: درگیری، توازن را به نفع نظام سوریه تغییر داده به طوریکه روسیه و ایران توانسته‌اند موقعیت خود را در داخل سوریه قوی‌تر کنند.

رئیس اطلاعات ملی آمریکا افزود: مخالفان مسلح سوریه به مدت هفت سال است که فعالند اما دیگر یارای براندازی نظام بشار اسد یا غلبه بر نیروهای نظامی سوریه را که به لحاظ تعداد و تجهیزات برتری یافته‌اند، ندارند.

به گفته کوتس، به رغم آن، بشار اسد غالبا به سمت مذاکرات نخواهد رفت البته در صورتیکه قدرتش در کشور ضعیف شود.

کوتس ادامه داد: مسکو شاید هرگز نتواند بشار اسد را وادار به موافقت با راهکار سیاسی برای کناره‌گیری از قدرت کند چراکه به تصور اسد، این مذاکرات او را ضعیف خواهد کرد مگر اینکه خود روسیه بخواهد اسد را برکنار کند.

وی تاکید کرد: اسد شاید در مذاکرات صلح شرکت کند اما احتمال نمی‌رود از قدرت کنار برود یا چشم‌پوشی‌های مهمی به نفع مخالفان داشته باشد.

کوتس همچنین اشاره کرد: نیروهای داعش به رغم شکست‌های سنگینی که در سوریه متحمل شده‌اند به حملات خود در طول سال ۲۰۱۸ ادامه خواهند داد.

در این راستا رئیس اداره اطلاعات در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد، مخالفان سوریه از هم پراکنده هستند و بعید است بتوانند قدرت خود را بازیابند.

در گزارش رابرت اشلی، رئیس اداره اطلاعات در وازتخانه مذکور آمده، گروه‌های مخالف در سوریه در ناامیدی به سر می‌برند.

منبع: شبکه روسیا الیوم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.