کد مطلب: ۲۰۲۳۸۵

ارائه تسهیلات بانکی برای تبدیل گلخانه‌های سنتی به مدرن

ارائه تسهیلات بانکی برای تبدیل گلخانه‌های سنتی به مدرن

مدیرکل گل و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به گلخانه دارانی که تمایل دارند گلخانه‌های سنتی خود را به مدرن و نیمه مدرن تبدیل کنند تسهیلات بانکی مناسبی ارائه می‌شود.

غلامرضا تقوی با اشاره به توانمندی نوشهر در تولید گل ارکیده توسط تولیدکنندگان گل و گیاه این شهرستان اظهارکرد: این شهرستان با وجود اینکه پتانسیل‌های خوبی در تولید گل ارکیده دارد اما وقتی شخصی وارد شهر می‌شود به وجود ظرفیتی این چنینی پی نمی‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: نیاز است با کمک شورای شهر و شهرداری تندیسی از ارکیده به عنوان یک مطالبه عمومی تهیه شده تا این شهر برای کل ایران بهتر معرفی شود.

مدیرکل گل و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری این شهرستان، نیازهایی که یک گردشگر برای جلب و جذب دارد در نوشهر فراهم نیست.

وی تاکید کرد: فرصت تولید گل و گیاهان جدید به خصوص با مرکزیت ارکیده می‌تواند فضای جدیدی برای جذب و جلب گردشگر فراهم کند تا وقتی که گردشگر از شهر خارج شد، انگیزه‌ای برای بازگشت دوباره ایجاد شود.

تقوی با تاکید بر برنامه تبدیل گلخانه‌های سنتی به مدرن و نیمه مدرن گفت: دراین باره هم تسهیلات بانکی خوبی تعلق می‌گیرد و هم مجوزهای لازم وجود دارد.

وی تصریح کرد: گلخانه‌دارانی که تمایل دارند گلخانه‌های خود را به مدرن و نیمه مدرن تبدیل کنند اسامی آن‌ها از طریق جهاد کشاورزی شهرستان در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

مدیرکل گل و گیاهان زینتی و قارچ‌های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این شهرستان با وجود اینکه 65 سال سابقه تولید ارکیده دارد به نظر می‌آید که گلخانه‌های آن نیز 65 ساله شدند در حالی که در کنار این گلخانه‌ها باید گلخانه‌های جدید و نو، رویش پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: اگر روند گلخانه‌های نوشهر با این وضع ادامه یابد همین نسل تحلیل می‌روند و به جای اینکه شاهد رویش جدید گل و گیاه باشیم، شاهد ریزش خواهیم بود.

تقوی در ادامه گفت: اگر زلف کشاورزی و تولید گل و گیاه به بحث گردشگری در این منطقه گره بخورد هم اقتصادی‌تر است و هم اینکه دروازه‌های صادرات را هم برای گردشگر داخلی و هم خارجی باز می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از برگزاری همه جشنواره و نمایشگاه‌ها با موضوع گل و گیاه گفت: از همین امروز موضوع چهارمین جشنواره گل و گیاه یا با نام همان ارکیده به صورت ملی و بین‌المللی مطرح شود زیرا این ظرفیت در نوشهر هست و باید از همین امروز روی آن کار شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.