کد مطلب: ۲۳۴۴۶۵

ارائه تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی به تعاونی‌ها بدون وثیقه

ارائه تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی به تعاونی‌ها بدون وثیقه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وام به تعاونی‌های تولید و مصرف تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان بدون وثیقه و ضمانت پرداخت می‌شود.

حمید کلانتری چهارشنبه شب در اولین نشست کارگروه تخصصی هرمزگان در سال ۹۷ بیان داشت: تشکیل و رونق شرکت‌های تعاونی با حمایت مسئولان و جلب مشارکت مردم در این زمینه می‌تواند مهم‌ترین راهکار برای گذر از چالش‌های اقتصادی در کشور باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون امور تعاون وزارت تعاون و کار با اشاره به اینکه اشتغال یک بحث حیاتی برای کشور است، گفت: فعال کردن شرکت‌های تعاونی می‌تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی بیان داشت: تشکیل تعاونی تولیدکنندگان و خدمات، تعاونی توسعه عمران شهرستان‌ها، تعاونی زنان، تعاونی‌های خرد و درآمدزا و تعاونی دهیاری‌ها از تعاونی‌های مورد نیاز در هر استان و شهرستان است.

به گفته معاون امور تعاون وزارت تعاون و کار، در حال حاضر ۹۳ هزار تعاونی تولید و مصرف در سطح کشور فعال است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی مربوط به هرمزگان است که ۳ درصد مجموع تعاونی‌های کشور را شامل می‌شود.

کلانتری در ادامه بر عدالت اجتماعی و مدیریت و بهره‌وری سرمایه‌های خرد و کوچک با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: مردم نقدینگی در اختیار دارند اما راه و رسم کسب‌وکار را نمی‌دانند که تعاونی‌ها باید با برنامه‌ریزی لازم بتوانند آن را تبدیل به مزیت تولید و اشتغال کنند.

کلانتری یاد آورشد: یکی از ضعف‌های کشور این است که فعالیت‌های گروهی و اجتماعی کمتر صورت می‌گیرد که در این راستا باید آموزش‌وپرورش در آموزش نیروی انسانی و رسانه‌ها و صداوسیما در تقویت این امر تلاش کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان هرمزگان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراونی است و جزیره هرمز به تنهایی قابلیت‌های فراوانی برای درآمدزایی و جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری دارد.

کلانتری اظهار داشت: این استان نعمت‌های بزرگی هم چون دریا، ساحل، مناطق آزاد و صنایع بزرگ و معادن و ظرفیت‌های گردشگری دارد که می توان از محل آن درآمدزایی و سرمایه‌گذاری کرد.

کلانتری در ادامه از تعاونی بنکداران شهرستان بندرعباس بعنوان یک مجموعه بزرگ و موفق یاد کرد و بیان داشت: اعضای این تعاونی در حاشیه شهر ایجاد و ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم تا در قالب تعاونی‌ها، طرح توانمندسازی افراد تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی را در دستور کار قرار دهیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.