کد مطلب: ۴۰۱۶۴۷

رئیس اتاق ایران و چین در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

ممنوعیت ارائه خدمات بانکی به ایرانی‌ها در چین

ممنوعیت ارائه خدمات بانکی به ایرانی‌ها در چین

رئیس اتاق ایران و چین می‌گوید: عدم تعویض پول ایرانی‌ها نه تنها در بانک‌های چینی بلکه در هر کجای دنیا امری عادی است. در چین، اروپا و سایر کشورها با پاسپورت ایرانی هیچ خدمات بانکی به ایرانی‌ها ارائه نمی‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چین همچنان شریک اصلی تجارت خارجی ایران است که در شرایط تحریم‌های آمریکا و قطع روابط تجاری اروپا، نقشی دوچندان در اقتصاد ایران پیدا کرده است. اخیرا تحریم‌ها باعث شده که ایران در تجارت خود با چالش‌های بیشتری مواجه شود و حجم مبادلات تجاری نیز با توجه به محدود شدن فروش نفت کاهش یابد.

آمارهای اخیر منتشرشده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی افت ۴۳ درصدی داشته و به پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

حال در راستای تشدید تنش‌ها و کاهش سطح مبادلات تجاری یکی از کاربران برای تجارت‌نیوز نوشته است: «در چهار روز اخیر چین بودم، برای تغییر 900 دلار به بانک bank of china در پکن مراجعه کردم؛ متاسفانه دلار ما را تعویض نکردند علت را جویا شدیم و آنها گفتند که پاسپورت شما ایرانی‌ است و ما هم نمی‌توانیم واحد پول شما را تعویض کنیم.»

در همین حال رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پاسخ به این پرسش که چرا بانک‌های چینی دلار ایرانی‌ها را تعویض نمی‌کنند؟ به تجارت‌نیوز گفت: عدم تعویض پول ایرانی‌ها نه تنها در بانک‌های چینی بلکه در هر کجای دنیا امری عادی است. در چین، اروپا و سایر کشورها با پاسپورت ایرانی هیچ خدمات بانکی به ایرانی‌ها ارائه نمی‌دهند.

مجیدرضا حریری درباره روابط اقتصادی ایران و چین افزود: با کاهش فروش نفت ایران به چین حجم تجارت ایران و چین در حال کاهش است؛ چین هنوز شریک نخست تجاری ایران است. در ماه‌های اخیر با تشدید تحریم‌ها سطح مبادلات تجاری میان ایران و چین نیز روند نزولی دارد. از طرف دیگر با ممنوعیت 1400 قلم کالا، واردات کالاهای غیرنفتی از این کشور نیز عملا به طور چشمگیری کاهش یافته است.

او اظهار کرد: به هر حال با این وضعیت سهم ما در جامعه جهانی روز به روز کوچک می‌شود؛ البته درباره کاهش سطح مبادلاتی تجاری میان ایران و چین هنوز هیچ یک از دستگاه‌های نظارتی همچون گمرک و سازمان توسعه تجارت آماری را مبنی بر کاهش سطح مبادلات تجاری مطرح نکردند و همه این‌ها براساس حدس و گمان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چین چین.

  • ناشناس

    مقسر ما هستیم که اشقل هی چین را میخریم

  • ناشناس

    جناب […] فردا صبح ممنوعیت ارائه خدمات بانکی به ایرانیان در چین را یک امتیاز و پوءن مثبت برای ایران محسوب کرده و فردا حدود ۱۰۰ تو مان دیگه از دلار را کاهش میده و چوب حراج به ارز کشور میزنه و اعلام میکنه که ما همچنان کنترل ارز را در دست داریم!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخ.باید کمی اسپند دود کنیم.خخخخخخخخ.

  • ناشناس

    خاک بر سر پول ایران،که پول بی ارزش چین را با پول ما تعویض نمیکنند

  • Iran

    I LOVE YOU CHINA

  • ناشناس

    از ماست که بر ماست

  • ناشناس

    چقد بدبخت شدیم ما چینی ها و عمان بدون ویزا میان ایران ما باید ویزا بگیریم حالا پولمونو رو چون ایرانی هستیم تعویض نمیکنن دیگه خاک تو سر ما کنن باید بریم بمیریم چجوری خوار و ذلیل شدیم تو دنیا

  • ناشناس

    خب دوستانیکه توکشورهای دیگه میخان دلارچنج کنن یه فردمورداعتمادگیربیارن تاکارچنج روانجام بده مگه توایران راههای زیادی برای دورزدن قانون نیست خب توهمه کشورهاراه برای دورزدن قانون زیاده

  • فرشاد

    درچین صرافی وجود نداره.برای چنج دلار شماباید به بانک مراجعه کنید.ومن به ۵ بانک چینی مراجعه کردم وهیچکدام با پاسپورت ایرانی هیچ کاری انجام ندادند.وشرایط سخت وتحقیرآمیز بود.من ۲۸ شهریور ۹۸درچین بودم.

  • سلیم

    سلام
    من دو هفته چین بودم
    بانک بیجینگ پاس ایرانی قبول میکنه
    کافیه تو گوگل مپ تایپ کنید bank of beijing
    نزدیکترین شعبه بهتون رو نشون میده
    تو اکثرشهرام شعبه داره