کد مطلب: ۳۳۰۵۰۴

ارتقای جایگاه ایران در سازمان بین‌المللی اوراق بهادار

ارتقای جایگاه ایران در سازمان بین‌المللی اوراق بهادار

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارتقای جایگاه ایران در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (آیسکو) از حالت عضویت «پیوسته» به «عادی» خبر داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارتقای جایگاه ایران در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (آیسکو) از حالت عضویت «پیوسته» به «عادی» خبر داد که اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان بورس و اوراق بهادار؛ شاپور محمدی توضیح داد: پس از 10 سال تلاش و پیگیری مستمر و برگزاری جلسات متعدد با دبیرکل و مقامات ارشد آیسکو و نیز رایزنی با مقامات سایر بازارهای سرمایه دنیا، سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در فروردین 1395 به عنوان یکی از اعضای پیوسته آیسکو پذیرفته شد.

وی اضافه کرد: تلاش‌های سازمان بورس برای ارتقای عضویت از «پیوسته» به «عادی» از همان ابتدا آغاز شد که این مهم اکنون به سرانجام رسید.

دبیر شورای عالی بورس یادآوری کرد آیسکو 95 درصد بازارهای سرمایه دنیا را در برمی‌گیرد و حضور ایران به تبادل اطلاعات در بالاترین سطح حوزه بازار سرمایه با نهادهای ناظر بر بازار سرمایه عضو آیسکو منجر می‌شود.

«ارتقای عضویت در این نهاد بین‌المللی نمایانگر رشد و تکامل جهانی بازار سرمایه ایران است و برای دستیابی به این جایگاه، همه قوانین و استانداردهای موجود در بازار سرمایه ایران با استانداردهای موجود در آیسکو منطبق شد».

وی ادامه داد: همچنین انتقال فناوری، تخصص و استفاده از برنامه‌های آموزشی آیسکو فرصتی بی‌نظیر برای بازار سرمایه ایران فراهم می‌کند.

به گفته وی، همه ارکان بازار سرمایه ایران مانند شرکت‌‌های بورس تهران، بورس انرژی، بورس کالا، فرابورس و سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه و کانون‌ها نیز می‌توانند به عضویت آیسکو درآیند.

محمدی افزود: از این پس بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشتر فراهم می‌شود و سرمایه‌گذاران خارجی قادر خواهند بود با اطمینان بیشتری در بازار سرمایه ایران وارد شوند.

هر کشور با عضویت در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار به عنوان مهمترین مجمع بین‌المللی شناخته شده بازار سرمایه جهان، زمینه‌های ارتقای بازار سرمایه کشور خود را تسهیل می‌کند.

با ارتقای صورت گرفته، سازمان بورس و اوراق بهادار می‌تواند ریاست و معاونت کمیته‌های عضو از جمله «کمیته منطقه‌ای شمال آفریقا و خاورمیانه» و «کمیته رشد و بازارهای نوظهور» را به دست آورد و امکان عضویت در هیات‌رئیسه آیسکو را نیز خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.