کد مطلب: ۳۲۳۷۶۵

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا ارزانی قیمت سکه و ارز ادامه‌دار است؟

آیا ارزانی قیمت سکه و ارز ادامه‌دار است؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران کاهش چشمگیر تقاضا و اجرای برنامه‌های دولت و حاکمیت را عامل نزولی شدن قیمت طلا و ارز می‌داند و می‌گوید: چنانچه برنامه دولت جهت تنظیم بازار ادامه‌دار باشد طی هفته آینده شاهد کاهش دوباره قیمت‌ها خواهیم بود.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، بعد از تحریم‌های ۱۳ آبان ماه این انتظار وجود داشت که قیمت در بازارهای مختلف از جمله طلا و دلار اوج بگیرد، اما این پیش‌بینی حداقل تاکنون درست از آب در نیامد و موج کاهش قیمت‌ها کلید خورد.

دلار و طلا یک هفته پس از اعمال تحریم‌های آمریکا روند نزولی به خود گرفته است. به گونه‌ای که دلار به کمتر از 13 هزار و 500 تومان برگشته است.

هیجان قیمت سکه شکسته و امروز طرح جدید سکه تمام به قیمت چهار میلیون و 150 هزار تومان رسیده است. در عین حال طرح قدیم سکه هم به چهار میلیون و 50 هزار، نیم سکه دو میلیون و 110 هزار تومان و ربع سکه یک میلیون 180 هزار تومان نزدیک شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره این پرسش که روند نزولی شدن قیمت سکه، طلا و ارز تا چه زمانی ادامه‌دار خواهد بود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت واقعی سکه تمام آزادی بین سه میلیون و 900 هزار تا چهار میلیون و 40 هزار تومان است. بنابراین با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده قیمت سکه باید بین قیمت مطرح شده، نوسان داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود چنانچه برنامه دولت جهت تنظیم بازار ادامه‌دار باشد طی هفته آینده شاهد کاهش دوباره قیمت‌ها خواهیم بود.

آیت محمدولی درباره علت کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به دنبال ایجاد نظم در بازار هستند.برنامه‌هایی در این باره تدوین شده که با اجرای آن کاهش قیمت کالاها رقم خورده است. همچنین علت دیگر روند نزولی شدن قیمت‌ها این است که تقاضا همانند گذشته نیست. در این بازار روند تقاضا به طور چشم‌گیر کاهش یافته و باعث شده که قیمت ارز و طلا روند نزولی به خود بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.