کد مطلب: ۴۶۹۱۸۴

ارزش اولین ETF دولتی به زیر ۴ میلیون تومان کاهش یافت

ارزش اولین ETF دولتی به زیر 4 میلیون تومان کاهش یافت

در پایان معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه، ارزش 200 واحد از صندوق دارا یکم با افتی 4.8 درصدی به زیر 4 میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش هر واحد از دارا یکم با افتی 4.8 درصدی به 19 هزار و 985 تومان رسید. بدین صورت ارزش 200 واحد از ارزش دارا یکم برای نخستین بار از زمان آغاز معاملات در تیر ماه به زیر 4 میلیون تومان رسید.

2 24

افت 4.8 درصدی دارا یکم در حالی رخ داده که خالص ارزش دارایی هر واحد از این صندوق 28 هزار و 371 تومان رسید که همچنان 42 درصد بیشتر از قیمت پایانی دارا یکم بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صادق

    وقتی حمایت از ETF دارا یکم توسط دولت یعنی این که چند روزه شاهدش هستیم! پس خریدن دارا دوم قطعا یعنی ضرر برای خریداران اآن ن…

  • ناشناس

    لطفا به ناظر بگید سهم ختوقا رو ببنده بالای 20درصد منفی خورده

  • ناشناس

    به نظر بنده مشکل در زمان کم معامله این سهام است و اگر ساعات معامله این صندوق مثل ساعات معامله سایر شرکتها باشد مشکل حل می‌شود.
    با توجه به اینکه سهامداران این صندوق زیاد می‌باشند و اکثرا تازه وارد می‌باشند با اندک شوکی به بازار صف فروش تشکیل می‌شود.
    زمانی که صف فروش تشکیل می‌شود در مدت یک ساعت همه نمی‌توانند سهامشان را بفروشند و در نتیجه این صف فروش به روز بعد منتقل می‌شود و برای روز دوم سهام منفی می‌شود و وقتی این منفی شدن برای چند روز تکرار می‌شود بقیه سهامداران هم ترغیب می‌شوند که سهامشان را بفروشند و این منفی شدن و زیر قیمت فروختن سهام همچنان ادامه پیدا می‌کند.
    این در حالی است که اگر زمان معامله سهام این شرکتها از یک ساعت به چهار ساعت در روز افزایش یابد اکثر افرادی که قصد فروش سهامشان را دارند در همان روز اول سهامشان را می‌فروشند و صف فروش به روز بعد منتقل نمی‌شود و سهامداران ضرر نمی‌کنند.
    با تشکر

    • ناشناس

      دقیقا طبق گفته شماست ولی مشکل اینجاست که ناظر خودش میخواد منفی بشه و حقوقی ها مفت بخرن و سودشو ببرن

    • ناشناس

      آره خودشه

  • ناشناس

    از 32 هزارتومن ارزش هر سهم در عرض يك هفته 20 تومن رسيد

  • جواد

    دارا یکم به نصف این قیمت هم خواهد رسید در چند روز اینده سقوط خواهد کرد. کل بورس حباب و شاخص خواهد شکست.

    • ناشناس

      شما اصلا می‌دونی شاخص یعنی چی

  • علی

    چرا موقعی که تنها 20 درصد بالای ناو معامله میشد معاملات رو باطل میکردن و محدوده نوسان 10 درصدی گذاشتن
    ولی ماشالا آقایون ناظر در منفی اصلا کاری ندارن حتی اگه 40 درصد زیر ناو معامله بشه

  • M

    کاش حداقل همون روز فروخته بودیم هرچقدرصبرمیگنیم کمترمیشه

  • ناشناس

    فقط فکر کنید محدودیتش برداشته بشه وبانک ملتم برگرده چه میشه،یکم صبور باشید،اگه سهام بدی با این همه منفی انقد خریدار نداشت علل خصوص حقوقی ها که تعدادی رو لحطظه اول با کمترین قیمت میفروشن بعدش که منو شما باضرر میفروشیم و شروع به خرید مکنن

  • علی

    #دارا یکم . چرا باید اینهمه زیر ناو معامله بشه؟ وقتی ناظر میگفت به ناو توجه کنین من با قیمت 28 هزار که نزدیک ناو بود خرید زدم الان ناظر کجاست؟ چرا بازارگردان سهم اجازه میده اینقدر ریزش کنه؟ پس ناو سهم برای چیه؟ لطفا کسایی که میتونن پیگیر بشن

  • ناشناس

    به راحتي ميتونند اين مشكل رو در تنها صندوق دولتي و نيز تنها صندوقي كه به صورت مبتذل از nav خود اينهمه فاصله داره حل كنند ولي خوب تمايلي يا تصميمي براي اين كار صورت نگرفته و بسياري رو متضرر كردند. تغيير ساعات معاملاتي و نيز دخيل كردن nav در بازه ي قيمت ميتونه مشكل رو حل كنه تا اينگونه كشدار نشه اين وضعيت خنده دار