کد مطلب: ۲۸۳۶۴۰

ارزش سهام اپل یک تریلیون دلار شد

ارزش سهام اپل یک تریلیون دلار شد

ارزش‌گذاری جدید سهام شرکت اپل توانست به یک تریلیون دلار برسد که این رقم یک رکورد در بین همه شرکت های بورس امریکا در وال استریت است.

در بازار آمریکا، قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی موجب افزایش شاخص اس اند پی و نزدک شد به طوری که سهام شرکت اپل ، به عنوان تنها شرکت سهامی عام یک تریلیون دلاری این بازار، توانسته به تنهایی وال استریت را با رشد شاخص‌ها همراه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،این در حالی است که، تیم کوک، مدیر عامل اپل پس از ارزش گذاری بازار این شرکت به یک تریلیون دلار اعلام داشت: این افزایش ارزش بازار شرکت نکته خیلی مهمی در مقایسه با موفقیت های اپل در زمینه محصولات، رضایت مشتریان و ارزش شرکت نیست.

قیمت سهام این شرکت یک تریلیون دلاری در روز پنجشنبه به هر سهم ۲۰۷ دلار و ۳۹ سنت رسید و اپل به عنوان نخستین شرکت سهامی عام معرفی شد که توانسته به ارزش بازار یک تریلیون دلاری دست پیدا کند.

بدین ترتیب، ارزش سهام اپل بزرگ‌تر از مجموع ارزش سهام شرکت های بزرگی مثل اکسون موبیل، پروکتر اند گمبل و ای تی اند تی است و در واقع ۴ درصد ارزش اس اند پی به اپل اختصاص دارد.

رشد شاخص‌ها در اروپا

رشد شاخص‌ها در بورس آمریکا باعث شد بازارهای اروپا نیز افزایش شاخص‌ها را در پیش بگیرند و دراین بین، شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۵ درصدی و داکس آلمان با افزایش ۰.۳درصدی مواجه شود. کک فرانسه نیز توانست رشد ۰.۵ درصدی را از آن خود کند.

همچنین در بازارهای آسیایی، شاخص نیکی ژاپن رشد ۰.۱ درصدی داشت در حالی که تمرکز بیشتر دولت ژاپن گفت و گوی مستقیم توکیو و واشنگتن در تاریخ ۹ آگوست اعلام شده است.

وضعیت قیمت سهام Apple در یک ماه اخیر

54458

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.