کد مطلب: ۶۸۰۰۸۷

ارز ۴۲۰۰ تومانی باز می‌گردد؟

ارز ۴۲۰۰ تومانی باز می‌گردد؟

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار باز نمی‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا ارز ۴۲۰۰ تومانی بازخواهد گشت؟ گفت: این اتفاق نخواهد افتاد.

تسنیم گزارش داد، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۲ تیر) هیات دولت درباره مصوبات سفرهای استانی دولت گفت: سال گذشته پرداخت تعهدات سفرهای استانی ۱۳۵ درصد بوده و بیش از اینکه تعهد کرده بودیم، انجام پرداخت کردیم و از ماه آینده پرداخت‌های ما نیز افزایش خواهد یافت.

میرکاظمی افزود: ما تعهد دادیم برای مصارف کشور استقراض نکنیم و بر این تعهد هستیم. در ماه جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان برای مصارف عمرانی گذاشتیم.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان و اعتبار آن اظهار کرد: ۶ هزار میلیارد تومان این ماه برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفتیم. پرداخت‌های ما در سقف بودجه انجام می‌شود و حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه آیا ارز ۴۲۰۰ تومانی بازخواهد گشت؟ بیان کرد: این اتفاق نخواهد افتاد. مثلا قیمت گندم تغییر نمی‌کند ولی ما برای آن مابه‌التفاوت ریالی می‌دهیم.

این مسئله برای دارو و نان هم پرداخت می‌شود و الباقی آزاد شده و پرداخت‌هایی که در سازمان هدفمندی پرداخت شده برای حمایت از مردم در قبال همین آزادسازی‌هاست.

در سایر کشورها هم یکی از بحران‌های جدی افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی است و ما تلاش کردیم با پرداخت‌ها از مردم‌مان حمایت کنیم تا از این افزایش قیمت‌ها در سطح جهانی، به مردم آسیبی وارد نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.