کد مطلب: ۲۸۱۶۳۰

یک مقام مسئول اعلام کرد:

ارسال گزارش فروش اینترنتی مزدا۳ به نهادهای نظارتی

ارسال گزارش فروش اینترنتی مزدا۳ به نهادهای نظارتی

یک مقام مسئول از ارسال گزارش فروش اینترنتی مزدا۳ به نهادهای نظارتی از جمله بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: در این پیش‌فروش ۲۱۲ هزار متقاضی در برابر ۲۷۰ دستگاه خودرو وجود داشت.

جعفر توحیدی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تهیه گزارش پیش‌فروش اینترنتی مزدا۳ که منجر به اعتراضات بسیاری از سوی خریداران و دستگاههای نظارتی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است، گفت: گزارش مفصلی برای نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تهیه و ارسال شده است. البته در تمامی پیش‌فروش‌های حساسی که از سوی پرتال جامع خودروی کشور انجام می‌شود، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات، به دقت پرونده‌ها را بررسی کرده و در مورد آن اعمال نظر می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،توحیدی افزود: مشخصا برای فروش مزدا۳ که از سوی گروه خودروسازی بهمن در مورخ سوم مردادماه امسال برگزار شده است، برخی مواردی مطرح شده است که لازم بود گزارش آن به نهادهای نظارتی ارسال شود. این در حالی است که برای خرید این خودرو که حاشیه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومانی در بازار آزاد و غیرنمایندگی برای آن وجود داشت، در طول برنامه فروش بیش از ۲۱۲ هزار کاربر غیرتکراری به سایت فروش مراجعه کردند که ۷۸۸ برابر ظرفیت خودرو اعلام شده که ۲۷۰ دستگاه بود، می‌باشد.

به گفته توحیدی، گزارش کاملی از این فروش تهیه شده است؛ این در حالی است که بارها فروش‌های پرتال جامع خودرو که به صورت قانونی برای نظارت دولت بر پیش‌فروش‌ها و فروش‌های خودرو راه‌اندازی شده است، بازرسی صورت گرفته و دستگاههای نظارتی حتی در مورد فروش خودروهایی مثل سراتو یا پژو ۲۰۰۸ نیز که متقاضی بالایی برای ثبت نام آنها وجود داشت، وارد شده و پرونده‌ها را مورد به مورد بررسی کردند.

وی اظهار داشت: تمام آی‌پی های مرتبط با ثبت نام برای خرید خودروی مزدا۳ چک شده تا مورد تکراری وجود نداشته باشد، این در حالی است که هیچگونه تبانی یا توافقی بین این سامانه و خودروساز امکان‌پذیر نیست و روند کاملا شفاف است، ضمن اینکه مگا می‌تواند کاملا در مورد تک تک موارد و ابهامات، شفاف‌سازی کرده و توضیحات لازم را ارایه دهد؛ همانطور که تاکنون با دستگاههای نظارتی، کاملا این موضوع پیش رفته است.

مدیرعامل پرتال جامع خودرو خاطرنشان کرد: البته گروه بهمن برای این دوره از فروش خودروی مزدا۳ قصد داشت که تعداد بیشتری از خودروها را به فروش برساند، اما با توجه به بخشنامه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اینکه اجازه پیش فروش برای مدت طولانی‌تر از یکماه داده نمی‌شود، تنها سهمیه تولید یک ماه این خودروساز به فروش رسید و قرار است که فروش‌های دیگری هم تکرار شود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.