کد مطلب: ۷۳۴۵۱۲

نحوه ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

نحوه ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

معاون وزارت بهداشت گفته حدود ۶۰ هزار ردیف خالی در حوزه بهداشت داریم. باید دید برای سال آینده در جهت استخدام وزارت بهداشت، سازمان برنامه‌ و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب چه تعداد نیرو را به ما خواهند داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استخدام وزارت بهداشت از طریق برگزاری آزمون استخدام صورت می‌گیرد. اما وزارت بهداشت چند نفر کمبود نیروی انسانی دارد؟

کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت بارها از سوی مقامات بیان شده است. در دو سال اخیر نیز بارها از افزایش آمار مهاجرت کادر درمان شنیده‌ایم.

پزشکان و پرستاران زیادی به گواه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس از کشور مهاجرت کرده‌اند. شرایطی که منجر به کمبود نیروی انسانی در این حوزه می‌شود.

استخدام وزارت بهداشت در سال آینده انجام می‌شود؟

اما استخدام وزارت بهداشت چقدر در اولویت این وزارت‌خانه است؟ طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چقدر از این کمبودها را جبران می‌کند؟

حسین فرشیدی، معاون بهداشت این وزارت‌خانه درباره استخدام وزارت بهداشت گفت: «در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر در حوزه بهداشت کشور شاغل هستند. حدود ۶۰ هزار ردیف هم در حوزه بهداشت ردیف خالی داریم.»

او گفت باید دید برای سال آینده در جهت استخدام وزارت بهداشت، سازمان برنامه‌ و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب چه تعداد نیرو را به ما خواهند داد. (ایسنا)

طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای ثبت‌نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

این افراد باید در سامانه نام‌نویسی کنند و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند. البته فارغ‌التحصیلان وقتی به این سایت وارد می‌شوند، با این پیام مواجه می‌شوند: «با توجه به راه‌اندازی سامانه جدید طرح+ جهت دسترسی به سامانه به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه نمایید.»

شرایط ثبت‌نام در طرح نیروی انسانی

داوطلبان طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، اطلاعات مربوط به مشمولین غیرپزشک و غیردندانپزشک، ثبت‌نام دریافت گواهی خدمت، پیام‌آوران بهداشت را با مراجعه به همین سامانه دریافت کنند.

ثبت نام داوطلبان طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت برای مشمولان غیرپزشک و غیردندانپزشک در این سامانه رایگان است.

ضمن این‌که در شرایط ثبت‌نام این سامانه آمده که جهت استعلام فراغت از تحصيل از قسمت ثبت نام اقدام فرماييد. در صورت دريافت اطلاعات اجازه ثبت نام به داوطلبان داده می‌شود.

ثبت نام مشمولان پزشک و دندانپزشک بخش دیگری از سامانه طرح + است. در شرایط ثبت نام این بخش آمده که با توجه به شرايط ویژه، ثبت نام پزشكان و دندانپزشكان عمومي مشمول طرح قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان از طريق اين بخش انجام مي گيرد.

همچنین ثبت در سامانه اعلامی، در دو قالب اعزام مستقيم و اعزام ادواری انجام می‌شود.

بر اساس توضیح این سامانه در اعزام مستقيم امكان ثبت نام براي استان‌هايي كه مشخص شده، نياز فوري به پزشك و دندانپزشك دارند، فراهم شده است. در اعزام ادواری ثبت نام در دوره‌های مختلف صورت می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.