کد مطلب: ۲۹۱۲۷۵

استفاده از یوان در مبادلات جهانی چقدر است؟

استفاده از یوان در مبادلات جهانی چقدر است؟

بانک مرکزی چین در گزارشی اعلام کرد علی رغم کاهش ارزش یوان در ماه‌های اخیر، استفاده از یوان در مبادلات جهانی نه تنها کاهشی نداشته، بلکه افزایش محسوسی هم داشته است.

بانک مرکزی چین با استناد به آمارهای ارائه شده در سامانه نقل و انتقال بانکی بین‌المللی سوئیفت اعلام کرد در ماه ژوئن یوان پنجمین ارز پراستفاده جهان با سهم ۱.۸۱ درصد کل پرداخت های تجاری بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حال حاضر هنگ کنگ بازار کلیدی برای تراکنش‌های صورت گرفته با یوان محسوب می‌شود و ۷۵۹۸ درصد تراکنش های یوانی در این منطقه خودگردان انجام می‌شود. در این گزارش آمده است مبادلات با یوان از ۳.۱۱ تریلیون دلار تا پایان ماه اوت گذشته که نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد افزایش و در مقایسه با سال گذشته ۳۸.۷ درصد افزایش داشته است. به گفته بانک مرکزی چین استفاده از بازار پول چین ادامه خواهد یافت.

به گفته این گزارش ۱۹ کشور استفاده دائمی از یوان در مبادلات تجاری خود با چین را پذیرفته‌اند که سهم این کشورها از مبادله با یوان ۱.۹۴ تریلیون یوان است.

پیشتر ژو ژیائوچوان- رئیس سابق بانک مرکزی چین در سخنرانی خود در همایش اقتصادی شهر شانگهای گفته بود فرآیند جهانی شدن یوان در حال پیشرفت است. ژو گفت توسعه تحریم‌های مالی، عواقبی را برای دلار به همراه داشته است و کشورها را به تجدید نظر در استفاده از آن به عنوان ذخیره ارزی و وسیله پرداخت مالی در تراکنش‌های بین المللی خود وا داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.