کد مطلب: ۲۱۸۰۱۱

استفاده از پول نقد همچنان رایج است

استفاده از پول نقد همچنان رایج است

بانک تسویه حساب بین‌الملل اعلام کرد با وجود آن که تعداد بیشتری از مردم از کارت‌های اعتباری، تلفن همراه و فناوری پرداخت با شناسایی صورت برای معاملات خود استفاده می‌کنند، اما نشانه‌ای از این که دوره وجه نقد به سر آمده است، دیده نمی‌شود.

بانک تسویه حساب بین‌الملل اعلام کرد با وجود آنکه تعداد بیشتری از مردم از کارت‌های اعتباری، تلفن همراه و فناوری پرداخت با شناسایی صورت برای معاملات خود استفاده می‌کنند، اما نشانه‌ای از این که دوره وجه نقد به سر آمده است، دیده نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ بانک تسویه حساب بین‌الملل اعلام کرده که ارزهای مجازی و بحث پیرامون آن‌ها نظیر این که آیا جایگزین وجه نقد خواهند شد یا خیر، بخشی از بحث پیچیده‌تر راجع به ماهیت پول است. بخش پرداخت‌ها دلیل می‌آورد که استفاده از وجه نقد رو به کاهش است و به این دلیل نیازی به مکانیزم خودپرداز و شعبات بانکی نداریم اما در آخرین بازنگری بانک تسویه بین‌الملل، محققان نگاه دقیق‌تری به این که آیا وجوه نقد، آن‌گونه که عده‌ای ادعا می‌کنند به بخشی از تاریخ تبدیل خواهند شد یا خیر انداخته‌اند.

هیوم سونگ‌شین، مشاور اقتصادی بانک تسویه بین الملل و مسئول تحقیقات؛ در این‌باره گفت: برخی از تفاسیر حاکی از این است که استفاده از شکل سنتی اسکناس‌ها و سکه‌ها در حال منسوخ شدن است. علی‌رغم تمام بهبودها در روش‌های پرداخت طی سالیان اخیر، استفاده از وجه نقد اگرچه نه در تمام جوامع اما در بازارهای اقتصادی نوظهور و پیشرفته، هنوز هم رو به افزایش است.

با وجود کاهش سهم وجه نقد در سوئد و برخی مناطق دیگر، حجم پول نقد در گردش در سال‌های اخیر از ۷ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۰ به ۹ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

شین گفته است: انعطاف‌پذیری وجه نقد به‌عنوان یکی از ارکان اجتماعی، به ما اهمیت درک کارکرد اقتصادی پول را فراتر از نوآوری‌های فناوری یادآوری می‌کند. با این حال استفاده از کارت‌های اعتباری نیز رو به افزایش بوده و از ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی سال ۲۰۰۰ به ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است. مردم کارت‌های بیشتری نگه می‌دارند و از آن‌ها در تراکنش های بیشتر و با مبالغ کمتری استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.