کد مطلب: ۵۴۹۰۳۹

استقرار بازرسان در وزارت نیرو به دنبال قطعی‌های برق

استقرار بازرسان در وزارت نیرو به دنبال قطعی‌های برق

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیرو مأموریت رئیس قوه قضاییه درباره بررسی دلایل قطع برق در کشور، بازرسان سازمان بازرسی در وزارت نیرو مستقر شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با رضا اردکانیان، وزیر نیرو که صبح سه‌شنبه در این سازمان برگزار شد، با اشاره به نگرانی‌ها درباره قطع سراسری برق در کشور گفت: وزارت نیرو باید افزایش مصرف را از قبل پیش‌بینی می‌کرد تا این‌طور غافلگیر نشود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر کار کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور گفت: نگاه سازمان بازرسی کل کشور به موضوعات کارشناسی است و به‌‌هیچ‌‌وجه پیش‌داوری نمی‌کنیم؛ اما اگر به کوتاهی برسیم و اگر سوء جریانی رخ داده باشد حتماً پیگیری می‌کنیم.

درویشیان با اذعان بر اینکه تولید برق، یک موضوع فرا بخشی است، افزود: دستگاه‌های دیگر نیز در این حوزه مسئول هستند که از آن‌ها نیز توضیح خواهیم خواست. باید مشخص شود که کوتاهی شده است یا محذوراتی وجود داشته است. ازاین‌رو به دلیل حساسیت موضوع و با دستور رئیس قوه قضاییه یک برنامه بازرسی فوق‌العاده در دستور کار سازمان است و هم‌اکنون بازرسان سازمان در وزارت نیرو مستقر هستند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در ادامه این دیدار از جمله دلایل قطعی برق را افزایش بار مصرف شبکه به دلیل گرمای زودهنگام هوا و همچنین استخراج غیرقانونی رمز ارز‌ها عنوان کرد.

در بخش دیگر این نشست وزیر نیرو و برخی از معاونین وی به سؤالات رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اقدامات وزارتخانه در برخورد با مزرعه‌های غیرقانونی رمز ارزها، شرایط استفاده از مازوت در نیروگاه‌های برق، وضعیت فعلی شبکه سراسری برق و موعد اتمام قطعی برق پاسخ دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.