کد مطلب: ۱۹۷۷۸۱

استودیو موسیقی با قدمت ۲۲۰۰ سال

استودیو موسیقی با قدمت ۲۲۰۰ سال

باستان‌شناسان چینی موفق به کشف بقایای ساختمانی شدند که ظاهرا دپارتمان یا استودیو موسیقی دودمان کین در حدود ۲۲۰۰ سال پیش بوده است.

بقایای این ساختمان دولتی که در استان «شاآنشی» در شمال غربی چین واقع شده به دودمان کین (۲۲۱ تا ۲۰۷ قبل از میلاد) مربوط است و باستان‌شناسان اعلام کردند که این محوطه قدیمی که شامل چهار اتاق با مساحت مساوی است در مجموع ۱۱۰ متر طول، ۱۹.۵ متر عرض دارد و دیوارهای گلی اتاق نیز ضخامتی تا حدود سه متر دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در میان بقایای این ساختمان قدیمی علاوه بر آجرها و کاشی‌ها، تکه‌های یکی از آلات موسیقی کوبه‌ای کهن چین نیز در میان کاوش‌ها کشف شده است.

همچنین بر روی دیوارهای به جامانده از این ساختمان، حکاکی‌هایی یافت شده که حاکی از آن است که این بنا در واقع مختص دپارتمان موسیقی شهر کهن شیان‌یانگ در استان شاآنشی است.

باستانشناسان همچنین اعلام کردند که دو اتاق از مجموع چهار اتاق این ساختمان خالی بوده و نشانه‌هایی از آتش‌سوزی نیز در آن دیده شده که نشان می‌دهد این مکان پس از غارت به آتش کشیده شده است.

غارت این ساختمان احتمالا به ناآرامی‌هایی مرتبط است که منجر به پایان دوران حکومت دودمان کین در چین شد.

سوابق تاریخی نشان می‌دهد «ژیانگ یو» که در اواخر دوران دودمان کین یک چهره نظامی و سیاسی برجسته بوده پس از اشغال «شیان‌یانگ» آن را به آتش کشیده است.

منبع: خبرگزاری شینهوا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.