خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۲۹۰۹

اشتباهات رایجی که باعث سوءتغذیه می‌شوند

اشتباهات رایجی که باعث سوءتغذیه می‌شوند

یک متخصص طب سنتی در خصوص سوءتغذیه و آثار منفی آن در بدن توضیحاتی داد.

محمدرضا حاجی‌حیدری متخصص طب سنتی؛ اظهار کرد: تغذیه از دیدگاه طب سنتی یکی از اصول 6 گانه حفظ سلامتی است و از نگاه این طب، غذا بر حسب سن افراد و فصل قرارگیری و همچنین شغل و مزاج آنها می‌تواند مفید باشد، بر اساس این عوامل متخصصان تصمیم می‌گیرند که افراد چه نوع غذایی را در چه زمانی باید مصرف کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه برخی اشتباهات رایج منجر به سوءتغذیه در افراد می‌شود، بیان کرد:‌ ورزشکاران باید غذاهای قوی و پرکالری مصرف کنند و بیماران باید از غذاهای سریع‌الهضم استفاده کنند که در غیر این صورت اگر این افراد نوع دیگری از مواد غذایی استفاده کنند، دچار سوء تغذیه شده‌اند.

حاجی‌حیدری عنوان کرد: غذا نقش مهمی در تعیین انرژی دارد و وقتی به اندازه کافی به افراد نرسد، ضعف عمومی گریبانگیر آن‌ها شده و این مسئله باعث بروز بیماری می‌شود که از این عارضه به سوءتغذیه تعبیر می‌شود.

وی ادامه داد: بر اثر سوءتغذیه، متابولیسم بدن دچار اختلال می‌شود و فرد دچار بیماری‌های غیرواگیر و حتی روحی و روانی می‌شود.

حاجی‌حیدری تاکید کرد: افراد باید به کیفیت و کمیت غذا توجه کافی داشته باشند تا در آینده دچار سوء تغذیه نشوند.

وی یادآور شد: مصرف سبزیجات و لبنیات باید در برنامه روزانه افراد قرار گیرد تا دچار سوءتغذیه نشده و هزینه‌های گزافی به حوزه سلامت تحمیل نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.