خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۷

اطلاع رسانی ضعیف سازمان هدفمندی در آستانه ثبت نام مرحله دوم

 در حالی که طبق اعلام دولت، ثبت نام مجدد از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 فروردین آغاز خواهد شد، اطلاع رسانی ضعیف سازمان هدفمندی یارانه‌ها باعث شده بسیاری از مردم از نحوه اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها هیچ اطلاع دقیقی نداشته باشند.  آغاز گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی در روزهای پایانی هفته جاری

در حالی که طبق اعلام دولت، ثبت نام مجدد از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 فروردین آغاز خواهد شد، اطلاع رسانی ضعیف سازمان هدفمندی یارانه‌ها باعث شده بسیاری از مردم از نحوه اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها هیچ اطلاع دقیقی نداشته باشند.

آغاز گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی در روزهای پایانی هفته جاری رسما کلید می خورد، که همچنان بخش‌های مهمی از این طرح بزرگ اقتصادی برای مردم نامعلوم مانده و در این راستا مسولان مربوطه همچنان از ارائه توضیحی شفاف طفره می روند و این امر سردرگمی‌های فراوانی در بین اقشار مختلف مردم به وجود آورده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در آخرین اقدام خود، نهایی شدن گروههای درآمدی اقشار مختلف مردم را نیز در سکوت خبری ارائه کرده و برای ارائه مستندات تنها به یک گفت‌وگوی کوتاه تلویزیونی بسنده کرده است.

اینکه چه کسانی مستحق دریافت یارانه نقدی هستند و چه گروهی نباید ثبت نام مجدد انجام دهند، سرنوشت یارانه بهداشت و درمان خانوراهایی که قصد انصراف دارند چه خواهد شد، آیا دولت در تخصیص یارانه به ثروت و دارایی نیز توجه دارد یا تنها درآمد ملاک خواهد بود، اینکه آیا با توجه بالا بودن هزینه زندگی در برخی کلان شهرها نسبت به مناطق روستایی، در تخصیص یارانه این دو گروه تفاوتی قائل خواهند شد یا خیر و اینکه اهرم نظارتی دولت برای سنجش وضعیت درآمدی مردم چه خواهد بود تنها بخشی از سوالات بی جواب مانده این روزهای مردم است که با توجه به نزدیک بودن زمان ثبت نام مجدد، بسیاری از آنها را در نام نویسی مردد کرده است.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در یک گفت‌وگوی کوتاه تلویزیونی از تقسیم‌بندی درآمدی اقشار مختلف مردم به پنج گروه درآمدی از زیر 600 هزار تا بیش از 2.5 میلیون تومان خبر داد.

اکبر ایزدی، با اشاره به آغاز طرح نام‌نویسی جدید مردم برای دریافت یارانه در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: با توجه به متن قانون تصویب شده مجلس خوداظهاری و نیازمندبودن، دو شاخصه‌ی اصلی برای دریافت یارانه نقدی به حساب می‌یاید که دولت نیز با توجه به این عوامل یارانه نقدی را به اقشار مختلف تخصیص خواهد داد.

وی درباره‌ی وضعیت نام‌نویسی متقاضیان دریافت یارانه اظهار کرد: همان‌طور که بیش از این اعلام شده بود در مدت 10 روز سرپرستان خانوارهای متقاضی دریافت یارانه می‌توانند با توجه به عدد سمت راست شماره کارت ملی خود نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات خود اقدام کنند.

ایزدی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دولت از نظر درآمدی اقشار مختلف کشور به پنج دسته تقسیم شده‌اند. گروهی که سقف درآمدی ماهانه‌ی آنها پایین‌تر از 600 هزار تومان است، گروه دوم 600 تا یک میلیون تومان، گروه سوم یک میلیون تا دو میلیون تومان، گروه چهارم دو میلیون تا 2.5 میلیون تومان و بیشتر را شامل می‌شود.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم چنین درباره‌ی سرنوشت کسانی که در این طرح ثبت نام نکنند نیز گفت: روزهای سی‌ام و سی‌ویکم ماه جاری زمانی است که افراد می‌توانند اطلاعات خود را تکمیل کرده و مجددا در لیست قرار بگیرند. البته کسانی که به قصد انصراف داوطلبانه دارند بدون نیاز به ثبت‌نام جدید و یا مراجعه می‌توانند نام خود را از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی خارج کنند.

همچنین مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حالی از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در دور دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر می‌دهد که تنها سه روز مانده به این زمان سایت مربوط به ثبت نام میلیون ‌ها متقاضی دریافت یارانه حتی باز نمی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.