کد مطلب: ۷۳۶۲۳۳

اژه‌ای: ورود دوربین به محکمه‌ها وضع را بهتر می‌کند

اژه‌ای: ورود دوربین به محکمه‌ها وضع را بهتر می‌کند

غلامحسین محسنی اژه ای گفت: اگر اجازه می‌دادیم دوربین های مختلف به محاکم و زندان‌های ما می‌آمدند، مطمئن باشید که وضع ما از امروز بهتر بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس دستگاه قضا گفت: اگر اجازه می‌دادیم دوربین های مختلف به محاکم و زندان‌های ما می‌آمدند، مطمئن باشید که وضع ما از امروز بهتر بود.

غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: در برخی سال‌ها سازمان بازرسی گزارش می‌دهد که به عنوان مثال ۴ هزار نامه به دولت نوشته ایم یا اشکالی یا پیشنهادی بوده، بارها سوال می‌کنم از این ۴ هزار مورد چند مورد پیگیری شد؟ در دوره فعلی قوه قضائیه یک کار انجام شد و آن هم این بود که با دوربین به ۴ انبار تملیکی رفتیم و گزارش آن به مردم نشان داده شد و شاید این امر از ۴ هزار مورد سازمان بازرسی اثر گذارتر بود زیرا مردم دیدند.

کاری را وعده ندهیم که نمی‌توانیم انجام دهیم

رییس قوه قضائیه افزود: اگر این مورد نمایش داده نمی‌شد، مردم متوجه ارسال نامه نگاری‌ها نمی‌شدند. چرا باید تمام گزارشهای سازمان بازرسی محرمانه باشد؟ بله برخی این گزارشات قطعاً محرمانه است. اما بسیاری از مواردی هست که ما اگر در معرض دید مردم قرار می‌دادیم و اجازه می‌دادیم دوربین‌ های مختلف به محاکم و زندان‌های ما می‌آمدند، مطمئن باشید که وضع ما از امروز بهتر بود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، شفافیت را مترادف با زلال بودن، آشکار بودن و ظاهر بودن عنوان کرد و گفت: زمانی که از شفافیت صحبت می‌شود باید به این موضوع توجه کرد که شفافیت چگونه تحقق پیدا می‌کند؛ آثار شفافیت چیست و ظاهر بودن مسائل چه منافع و تاثیراتی برای کشور دارد؟ چنانچه موضوعی افشا شد که نباید افشا می‌شد، چه پیامدها، خسران‌ها و زیان‌هایی برای مردم، کشور خواهد داشت؟ در کدام حوزه‌ها شفافیت اولویت دارد و به کدام بخش‌ها باید بیشتر توجه کرد؟ راهکارهای عملیاتی شدن شفافیت در همه حوزه‌ها خصوصا حوزه‌های اولویت‌دار کدامند؟

محسنی اژه‌ای با اشاره به مقوله شفافیت در گفتار و کردار مسئولان تصریح کرد: چنانچه ما در گفتار خود صداقت و شفافیت داشته باشیم، آنچه‌ را که لازم است و ضرورت دارد صادقانه و خیرخواهانه با مردم بیان می‌کنیم؛ کاری که توان انجام آن را نداریم وعده نمی‌دهیم و صرفاً کاری که توان انجام آن را داریم به مردم اعلام می‌کنیم و بعد هم تا سرانجام اجرای وعده‌ای که داده‌ایم، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس عدلیه افزود: چنانچه ما در گفتار خود صداقت و شفافیت داشته باشیم، اگر احتمال دهیم کاری صحیح است اما امکان انجام آن وجود ندارد باید به مردم اعلام‌ کنیم که ما این کار را صحیح می‌دانیم و با اتکال به خداوند، همه تلاش خود را برای انجام آن به کار می‌گیریم؛ اگر هم به هر دلیلی در انجام فعلی که می‌خواستیم انجام دهیم موفق نشدیم در آنجا که شفافیت و صداقت باید باشد، با صداقت اعلام کنیم که ما می‌خواستیم این کار را انجام بدهیم و تلاش خود را هم انجام دادیم اما به دلایلی موفق نشدیم.

محسنی اژه‌ای افزود: یکی از مواردی که باید در میان ما مدیران کشور رواج‌ پیدا کند و فرهنگ‌سازی شود این است که آنچه را که می‌فهمیم و می‌دانیم، صادقانه و با ملاحظات شرعی و قانونی برای مردم بیان کنیم و با آنها در میان بگذاریم و از نظرات مردم کمک بگیریم. اگر هم در تصمیمات خود سهواً دچار اشتباه شدیم، اشتباه خود را به مردم بگوییم.

رئیس عدلیه یکی از مسائل اولویت‌دار در مقوله شفافیت را صداقت و شفافیت در گفتار دانست و بیان داشت: بیان حرف‌های دوپهلو و وعده‌هایی که نمی‌توان به آنها عمل کرد، شفافیت را دچار خدشه می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قطعا کار خوبی است. احسنت.