کد مطلب: ۲۹۵۴۷۰

اعتبار ۱.۲میلیارددلاری بانک توسعه برزیل برای سرمایه‌گذاری درایران

اعتبار ۱.۲میلیارددلاری بانک توسعه برزیل برای سرمایه‌گذاری درایران

سفیر برزیل در تهران از برنامه‌ریزی بانک توسعه این کشور برای تخصیص اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون دلاری به فعالان اقتصادی برزیلی به منظور توسعه همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد.

رودریگو دی آزردو سانتوس در نشست با اعضای اتاق مشترک ایران و برزیل با اشاره به علاقه دولت برزیل برای تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران حتی بعد از شروع تحریم‌ها در آبان ماه، گفت: برای این منظور راهکارهایی را در مذاکره با طرف‌های ایرانی، پیدا کرده‌ایم که اجرایی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،سانتوس در ادامه از طی مراحل نهایی تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری به فعالان اقتصادی برزیل برای همکاری با طرف ایرانی خبر داد و افزود: قرار است این اعتبار توسط بانک توسعه برزیل، تخصیص داده شود. البته از آنجا که این اعتبار تنها به خدمات و کالاهایی غیر از محصولات کشاورزی مربوط می‌شود، لازم است برای حوزه کشاورزی از ظرفیت دیگر بانک‌ها استفاده کرد.

سفیر برزیل در تهران هدف دولت برزیل در همکاری با ایران را اشتغال‌زایی و انتقال تکنولوژی به این کشور با هدف ایجاد روابط طولانی‌مدت عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی برزیل هیچ مانعی در برابر حضور بانک‌های ایرانی در برزیل نمی‌بیند و معتقد است این کار به تداوم همکاری‌های مالی دو کشور کمک می‌کند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.