کد مطلب: ۴۳۴۵۲۲

گزارش تجارت‌نیوز از انتقادات به واریز سود سهام عدالت:

اعتراضات جدید به سود سهام عدالت / چرا هیچ مبلغی برای برخی واریز نشده است؟

اعتراضات جدید به سود سهام عدالت / چرا هیچ مبلغی برای برخی واریز نشده است؟

علی‌رغم این که رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که سود سهام عدالت برای همه دارندگان سهام تا روز نهم اسفند ماه واریز می‌شود، اما با گذشت این زمان بسیاری از مشمولان معترض هستند که سود سهام عدالت برای آنها واریز نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین روز واریز سود سهام عدالت جمعه ۹ اسفند ماه بود. در طول یک هفته‌ای که واریز این سود ادامه داشت برخی از دارندگان سهام نسبت به مبلغ کم سهام عدالت اعتراض داشتند.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبلغ سود سهام عدالت را برای هر یک میلیون تومان سهام ۲۰۵ هزار تومان اعلام کرد اما پس از اولین واریزی‌ها و بالا رفتن اعتراضات وی تصریح کرد که این مقدار فقط برای مشمولان بهزیستی و کمیته امداد واریز می‌شود و مبلغ آن برای دیگر افراد کمتر است.

اما موج دوم اعتراضات دارندگان سهام عدالت به عدم واریز سود سهام عدالت است. بسیاری مدعی هستند که علی‌رغم داشتن برگه‌های سهام و دریافت سود آن در سال‌های قبل هیچ گونه وجهی برای سود سهام عدالت در سال جاری دریافت نکرده‌اند.

به عبارتی دیگر این افراد بین بازه زمانی یک هفته‌ای که قرار بود این سود برای تمام سهام‌دارن واریز شود(از روز سوم تا روز نهم اسفند ماه)، واریزی نداشته‌اند. در این بین افرادی هستند که گفته‌اند تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیسیتی نیز هستند اما سود سهام عدالت را نگرفته‌اند. اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز به این شرح است:

«من تحت پوشش بهزیستی هستم سال‌های گذشته سود سهام پرداخت میکردم ولی امسال چیزی پرداخت نکردم»

«من وبچه هام سهاممون یک میلیونی هست اما فقط به شوهرم که حساب پست بانک داشتن ۹۲هزار دادن وبه ما سود سهام عدالت ندادن»

«من سالهای قبل سود سهام میگرفتم اما امسال واریز نشده»

«چرا برای خانواده پنج نفری من که همه سهام عدالت دارند برای هیچکدام امسال واریز نشد وشماره شبا پارسال برای همه دادیم»

«تحت پوشش بهزیستی هستم شماره شبا را بهمن ماه وارد کردم اینم از طریق یکی از دوستان فهمیدم و هیچ اطلاع رسانی به ما نشده بود شماره شبا تایید شده اما نه بدهی های سال های قبل واریز شده و نه مال امسال کجا باید پی گیری کنیم اطلاع رسانی بسیار ضعیفه»

«در سال قبل برا من واریز شده ولی الان برام واریز نشده در صورتی که برگه سهام عدالت دارم»

«من دارای سهام عدالت هستم سال قبل مبلغ حدودا۶۰ تومن واریزشده ولی الان چیزی به حساب من نیومده»

«چرا سهام عدالت من به حسابم نریخته شده که استعلام کرده ام هم شبا درست هست و سهمم ولی هیچی به حسابم نیومده خیلی ها اینجوری شده، چرا؟»

«تا الان هیچ سهام عدالتی نگرفتم …بر گه های سهام یک میلیونی دستمه مال سال ۸۸.بردم کافی نت میگن اصلا ثبت نام نشدین میخوام بدونم علت چیه …چکار باید بکنم؟»

«بازنشسته فرهنگی هستم برگه های سهام عدالت رو از تاریخ ایجاد این سهام دارم .شماره های شبای خودم و همسرم رو وارد سامانه کرده ام .متاسفانه سودی برایمان واریز نشده.»

دو احتمال درباره عدم واریز سود سهام عدالت

یک احتمال در خصوص عدم واریز سود سهام عدالت این است که شاید برخی از این افراد شماره شبا خود را به سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی واریز سود سهام عدالت نداده‌اند.

طبق گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری بهمن ماه، حدود پنج میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت شماره شبا حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند بنابراین همه مشمولان باید نسبت به این کار اقدام کنند.

همچنین ثبت شماره شبا سرپرست خانوار کافی نیست و همه اعضاء از جمله افراد زیر ۱۸ سال باید به صورت جداگانه شماره شبا حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به آدرس https://www.samanese.ir/ وارد کنند.

احتمال دوم نیز این است که شاید بانک‌ها روند واریز سود سهام عدالت را به کندی انجام می‌دهند، پیامک واریزی فعال نیست یا مشکلاتی از این قبیل که در سیستم بانکی ایجاد می‌شود، زیرا سازمان خصوصی‌سازی کل مبلغ را به بانک‌های عامل می‌دهند و این بانک‌ها هستند که واریزی نهایی را انجام می‌دهند.

اگر چه رئیس سازمان خصوصی‌سازی در روزهای ابتدایی واریز سود سهام عدالت در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید کرد که سود سهام عدالت برای تمامی سهامداران تا پایان هفته یعنی تا روز نهم اسفند ماه واریز می‌شود؛ اما برخی از رسانه‌ها از ادامه واریزی‌ها تا پایان اسفند ماه خبر داده‌اند.

مهر گزارش داده که سود سهام عدالت از روز سوم اسفند ماه کلید خورده است و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طيبه زمانزاده

    منم دوبار هست سود سهام نمیاد به حسابم چراا کسی جوابگو نیست شب عید ۹۹ الان تیر ۱۴۰۰ نیومده چراا

  • مژگان

    چرا به بعضی از مردم سود سهام پرداخت نمیشود

  • هوشنگ ترابی پسیان

    چرا به ما هیچ مبلغی واریز نشده ۵۰۶۹۱۹۸۳۷۸

  • هوشنگ ترابی پسیان

    نه یارانه نه سبد معیشتی نه موارد دیگر دستم هم قطع شده تو خرمنکوب مونده بابا بخدا فردا جواب نمیدهید ۵۰۶۹۱۹۸۳۷۸

  • شمس اله طالبی

    سلام چرا برای بعضی افراد تاسقف یکمیلیون وخردی واریز شد ولی برای من سیصدتومن واریز شد این چه بی عدالتی هست چرا درانتخاب شرکت ها هیچ اختیاری نباید داشته باشیم سوال بعد اینکه آنهایی که سود سهام نگرفته اند آیا بادادن یاثبت شماره شبا امکان دریافت درهمین دوره رادارن یاخیر یااینکه کاملا منتفی میشود

  • af

    پیامواریز اومده اما مبلغی واریز نگردیده به نظرتون اینا ما رو مسخره نکرده سه بار برام اتفاق افتاده

  • ناشناس

    برای من وخانواده ام پولی واریزنشدهوارد سامانه سهام عدالت شدم وهمه موارد را چک کردم شبا ،حساب ،بانک عامل و…….هیچ ایرادی نبود ولی هنوز سودواریزنشده

  • ناشناس

    بابا یارانه وسهام عدالت منو واریز چرا نکرده اید دوتا بچه یک خانم مریضمادر پیر اخ بابا گرانفروشی نون خشک میخرم

  • ناشناس

    مردم و مسخره خودتون کردین یک میلیونی ها اخه باید 200هزار بریزی براشون همون ام ندین بهتره

  • جمالیان

    من سهام 1ملیونی دارم چرا برام 600هزار تومان واریز کردن به کجا باید اعتراض کرد