کد مطلب: ۴۳۳۹۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا سود سهام عدالت کم واریز شده است؟

چرا سود سهام عدالت کم واریز شده است؟

امسال واریز سود سهام عدالت با یک علامت سوال بزرگ از سوی دارندگان این سهام همراه بود، تعداد زیادی از این افراد به دنبال پاسخ این سوال بودند که چرا سود سهام عدالت کمتر از ارقامی اعلامی قبلی واریز شده است؟

«چرا سود سهام عدالت کم واریز شده است؟»، این سوالی است که از زمان واریز این سود در ابتدای هفته گذشته از سوی تعداد زیادی از مخاطبان تجارت‌نیوز مطرح شده است.

براساس اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی واریز سود سهام عدالت از شنبه سوم اسفند ماه به مدت یک هفته آغاز شد و در روز جمعه نهم اسفند ماه به اتمام رسید؛ اما در طول این یک هفته بسیاری از دارندگان سهام به خصوص کسانی که برگه سهام آنها یک میلیون تومانی بوده به محض دریافت سود سهام خود معترض بودند که چرا مبلغ 205 هزار تومانی برای آنها واریز نشده است.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیش از آغاز واریزی‌ها و در نشست خبری که در روزهای میانی بهمن ماه برگزار شد رقم سود سهام عدالت امسال برای یک میلیون تومان را بیش از 200 هزار تومان اعلام کرد، به عبارتی دیگر وی شرایط دریافت این مبلغ را در ابتدا عنوان نکرد به همین علت نیز با شروع واریزی‌ها تعداد زیادی از دارندگان سهام نسبت به سود دریافت شده خود معترض شدند.

بسیاری از این افراد که رقم سهام آنها یک میلیون تومان بود، حدود 107 هزار تومان سود دریافت کردند.

پس از آن صالح در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت که فقط افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سود 205 هزار تومانی سهام عدالت را دریافت می‌کنند، همچنین ارزش واقعی برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت حدود 530 هزار تومان است و به این مقدار سود تعلق می‌گیرد.

وی افزود: سود سهام عدالت با توجه به اینکه افراد زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی مالکیت صددرصد سهام خود را در اختیار دارند این افراد 205 هزار تومان را به صورت کامل دریافت می‌کنند، اما دیگر مشمولین که مالک بخشی از سهام خود هستند به همان نسبت سود دریافت می‌کنند.

به عبارت دیگر سازمان خصوصی‌سازی در ابتدا مشخص نکرد که این سود 205 هزار تومانی به چه کسانی می‌رسد و این انتظار برای همه دارندگان سهام عدالت ایجاد شد که مبلغ اعلام شده را دریافت می‌کنند.

برخی دیگر از افراد نیز معترض بودن که حتی سود 107 هزار تومانی را نیز دریافت نکرده‌اند، براساس اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی ارزش برگه‌های سهام این افراد حتی از 530 تومان معمول نیز پایین‌تر است.

بنابراین هر شخص دارای سهام عدالت به نسبت ارزش واقعی برگه‌ سهام خود سود دریافت کرده است.

موضوعی که شاید تا به امسال سهام‌داران به آن توجه نکرده‌اند میزان ارزش واقعی برگه سهام است که سود به آن تعلق می‌گیرد.

در میان انتقاداتی که از سوی مخاطبان تجارت‌نیوز مطرح شده است، حتی برخی از افراد هستند که ادعا می‌کنند سود واریزی برای آنها 60 هزار تومان است. اما با پایان یافتن زمان واریز سود سهام عدالت، آیا کسی است که علی‌رغم داشتن برگه‌های سهام عدالت و دریافت سود آن در سال‌های قبل، امسال هیچ مبلغی بابت این سهام دریافت برایشان واریز نشده باشد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خاک بر سر شون مردم بیچاره را دست میندازن؟

  • ناشناس

    واقا شورشو در اوردن

  • ناشناس

    ممنون متشکر ازاین همه سخاوت چشم مردم همه به شما دلاور مردان است

  • ناشناس

    خیلی زحمت کشیدید دست شما درد نکنه

  • ناشناس

    برای من که 73 تومن واقعا که

  • c

    مگه قرا رنبود اونقدر که سود اولی ریختین گفتین نصف نصف دیگه شم واریز میشه چرا برا من ۶۵ تومان واریز شده واقعا پول یکلو نیم انگور خسته نباشید

  • ناشناس

    چر سود سهام کم واریز شده مگه خدا رو خوش میا دولت نداره ۴۰ تومان بده بعدش ماداریم با سه نفر مریض تو خونه پس کی جواب گوی مردم هست

  • ناشناس

    سلام چرا سهام ما کم واریزشده چرا دلیلی

  • ناشناس

    سلام.چراسودسهام من کم واریزشده هرسال کمتراز۱۰۰تومن برای من واریزمیشد.الانم برگه من ۸۰۰به بالابوده چرا۳۷۰بحسابم ریختن بااینکه واقعانیازمندبودم ودرآمدی نداریم وضع مالی زیرصفرهستش

  • ناشناس

    سلام.چراسودسهام من کم واریزشده هرسال کمتراز۱۰۰تومن برای من واریزمیشد.الانم برگه من ۸۰۰به بالابوده چرا۳۷۰بحسابم ریختن بااینکه واقعانیازمندبودم ودرآمدی نداریم وضع مالی زیرصفرهستش