کد مطلب: ۱۶۱۶۵۷

اعتراض تولیدکنندگان اروپایی به واردات دورچرخه‌های چینی

اعتراض تولیدکنندگان اروپایی به واردات دورچرخه‌های چینی

تولیدکنندگان دوچرخه‌های برقی اروپایی به اتحادیه اروپا به دلیل دامپینگ دوچرخه‌های چینی در این قاره شکایت و خواستار تحقیق در این رابطه شدند.

تولیدکنندگان دوچرخه‌های برقی اروپا در تازه‌ترین اقدام خود، از کمیسیون اتحادیه اروپا به دلیل واردات بی‌رویه دوچرخه‌های چینی ارزان‌قیمت شکایت و اعلام کردند: دوچرخه‌های آنها در اتحادیه اروپا با قیمت بسیاری کمتری به فروش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در همین حال انجمن تولیدکنندگان دوچرخه اروپا اعلام کرد: دامپینگ دوچرخه‌های برقی چینی، بازار اروپا را اشباع کرده و در برخی از موارد قیمت آنها از هزینه تولید هم کمتر است. همچنین کمیسیون اتحادیه اروپا تا اواخر ماه جاری میلادی در مورد شروع تحقیق در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

از سویی دیگر، انجمن تولیدکنندگان دوچرخه اروپا در حال تهیه یک پرونده شکایت دیگر در ارتباط با تخصیص یارانه‌های غیرقانونی در این بخش است و خواهان ثبت واردات دوچرخه‌های برقی چینی شده تا عوارض گمرکی آنها با دقت بررسی شود.

بر همین اساس این مسئله به عنوان تازه‌ترین درخواست تولیدکنندگان اروپایی در ارتباط با تحقیق در مورد واردات کالاهای چینی است و پیش از این هم، دامپینگ صفحات خورشیدی و فولاد چین به اروپا مطرح شده بود.

از سال ۱۹۹۳ میلادی تاکنون، دوچرخه‌های متعارف چینی در زمره عوارض ضددامپینگ اروپا قرار دارند؛ این در حالی است که در دسامبر سال گذشته میلادی چین خواهان حذف تعرفه برای دوچرخه‌ها با این بهانه که این محصولات در دسته کالاهای سازگار با محیط هستند، شده بود.

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان دوچرخه اروپا، در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۴۳۰ هزار دوچرخه برقی چینی در اتحادیه اروپا فروخته شد که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. ضمن اینکه برآورد می‌شود که این رقم در سال جاری میلادی، به تقریبا ۸۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

همچنین انجمن تولیدکنندگان دوچرخه اروپا اعلام کرد: اروپایی‌ها هر سال در حدود ۲۰ میلیون دوچرخه خریداری می‌کنند که تقریبا ۱۰ درصد آنها در حال حاضر، دوچرخه‌های برقی است و انتظار می‌رود که سهم بازار دوچرخه‌های برقی طی ۵ سال آینده با افزایش روبرو شود.

بر پایه این گزارش، تولیدکنندگان اروپایی در سال گذشته میلادی در بخش دوچرخه‌های برقی در حدود یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کردند که اکنون ترس از دست رفتن این صنعت با دامپینگ دوچرخه‌های چینی می‌رود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.