کد مطلب: ۴۹۶۰۶۹

آخرین خبرها از اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

آخرین خبرها از اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: براساس مذاکرات انجام شده قرار است تا مسایل حقوقی اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان هفته به بانک‌ها ارسال و تا پایان آذرماه مراحل پایانی این اقدام نهایی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح سهام عدالت یکی از بزرگترین طرح‌های دولت در هفت سال گذشته است که آزادسازی آن پس از سال‌ها وقفه و تلاش برای رفع موانع موجود در نهایت در نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری با دستور رهبر معظم انقلاب انجام و به نقطه پایان خود نزدیک شد.

همزمان با آزادسازی سهام عدالت، کارشناسان اعلام کردند که در صورت انجام نشدن پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان حاضر در دولت و سازمان خصوصی‌سازی، آزادسازی این طرح ملی در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گرفت و ممکن بود تا سال‌ها نتوانیم شاهد انجام چنین اقدام بزرگی در کشور باشیم.

انتخاب روش مدیریت سهام عدالت

در مرحله نخست آزادسازی، یک ماه به مردم برای انتخاب نوع روش مدیریت فرصت داده شد تا اعلام کنند به دنبال مدیریت مستقیم بر سهام خود هستند یا تصمیم دارند سهام خود را به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت کنند.

اعطای کارت اعتباری

بعد از فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت، افراد زیادی به صورت عجولانه اقدام به فروش سهام خود کردند که در این زمینه شورای عالی بورس برای جلوگیری از تصمیمات هیجانی مشمولان سهام عدالت در راستای فروش سهام خود تصمیم به اعطای کارت اعتباری سهام عدالت گرفت که این موضوع مورد موافقت دولت و بانک مرکزی قرار گرفت.

از همان ابتدا وعده زمان‌های متفاوتی برای اعطای این کارت اعتباری داده شد و در اوایل آبان‌ماه «علیرضا ماهیار»، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره اقدامات انجام شده برای فراهم شدن امکان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت گفت: مشکل فعلی برای این اقدام، طراحی برخی از سازوکارها است که به محض انجام و به پایان رساندن آنها مراحل اجرایی اعطای کارت اعتباری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: ممکن است در صورت رفع مشکلات موجود، کارت اعتباری تا پایان آبان‌ماه در اختیار سهامداران سهام عدالت قرار گیرد.

ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان آذرماه

حال با گذشت آبان‌ماه و دهه نخست آذرماه، همچنان خبری از اعطای کارت اعتباری نیست و زمان دقیق آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

در این زمینه «علیرضا ماهیار»، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امروز (سه‌شنبه) به آخرین اقدامات انجام شده برای نهایی شدن زمان اعطای کارت اعتباری اشاره کرد و گفت: مسائل مربوط به بحث فنی و اقدامات مربوط به قرارداد حقوقی آن در حال انجام است.

وی ادامه‌داد: به محض تکمیل اقدامات مربوطه، بحث حقوقی آن به بانک‌ها اعلام می شود و بانک‌ها فعالیت‌های مربوط به ارائه این کارت‌ها را در دستور کار قرار خواهند داد.

ماهیار اظهار داشت: براساس مذاکرات انجام شده، قرار است تا مسایل حقوقی آن تا پایان هفته به بانک‌ها ارسال شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در صورت انجام برخی از هماهنگی‌ها، تا پایان آذرماه مراحل پایانی اعطای کارت اعتباری نهایی می‌شود و اقدامات لازم برای اعطای این کارت‌ها به سهامداران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بانک ملت گرفتاریم واربز کن کارگر فسلی هستیم
    4189465267

  • بی نام

    با سلام من بیوه با دو فرزند یتیم هستم تنها خودم سهام عدالت دارم لطفا کسی منو راهنمایی کنه کافی نت که هر کدوم ی دروغی در مورد سهام به من گفتن از مرداد تا الان 30 درصد فروختم بانک تجارت هیچ نیومده به حسابم آیا این کافی نتها میتوان سبد سهام ما رو بدزدند مثلا هر کدام درصدی برا خودشون فروخته باشن لطفا در راه خدا راهنمایی کنید ممنون میشم مستاجر ودرمانده ام

    • محمد

      از سامانه سعدی اقدام کنید

  • ناشناس

    خدا پدره ترامپ رو بیامرزه هم خونم گرون شد هم ماشین آخدا شکرت

    • معصومی

      انشالله از دستشون بدی تا بدپنیمستاجرای بدبخت خونه گیرشون نمیاد احمق تو خونه ات گرون بشه چه فرقی به حالت میکنه ابله های مثل شما مملکت به گند کشیدن نه ترامپ

  • ایرانی

    کرونا بگیرین همتون

  • ناشناس

    بابا چقد حرف می‌زنید پس کی عمل میکنید مگه با پول مردم میشه مملکت داری کرد….
    باباجون حق خودشونو بدین چقد چپاول چقد اختلاص با اینا به جایی نمی‌رسید اینا سرابی بیش نیست

  • ناشناس

    اقا من اگه کارت نخوام کی رو باید ببینم سهمم رو بفروشید پولشو واریز کنید مسخره کردین خودتوند ایران این همه سرمایه داره چشمتون به این ۲ تومنه کی تو این وضع هیچی حساب نمیاد واقعا که

  • milad. fm..

    پول سهام ما کجاست؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلووووم

  • ناشناس

    اخه شما از عدالت چی میفهمید رفتم بانک گفت وام سهام عدالت چیه مگه وام میدن چهار ماه سهام عدالتمو فروختم واریز نکردین اخه تورو خدا روتون میشه انقدر دروغ میگید خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    تو رو به خدا قسم میدم واریز کنید چهار ماه فروختم?????