کد مطلب: ۱۴۳۵۵۵

اعلام آمادگی کره جنوبی برای تولید برق در بافق

اعلام آمادگی کره جنوبی برای تولید برق در بافق

یک گروه سرمایه گذار از کشور کره جنوبی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت و راه‎اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و تولید انرژی برق در شهرستان بافق از توابع استان یزد اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، خونگ جون لی مدیر گروه سرمایه‌‏‏گذاری کره جنوبی در نشست هماهنگی و بررسی مسایل و مشکلات این گروه سرمایه‏‌گذار در یزد، با قدردانی از میهمان‏‏‌نوازی یزدی‌‏‏ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: کشور کره جنوبی با همکاری شرکت‌های ژاپنی و چینی در حال سرمایه‌گذاری در ایران است.

وی گفت: در ادامه همکاری‏‏‌های اقتصادی ما با جمهوری اسلامی ایران، یزد را برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم و در آینده سرمایه‌گذاری‌های خود را در بافق انجام خواهیم داد.

محمد دهقان منشادی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم گفت: تاکنون چندین نشست برای بررسی مسایل این گروه سرمایه‌گذار تشکیل و مشاوره‌های لازم برای تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری این طرح داده شده است و آنها بازدیدها و نشست‏‏‌هایی با مسئولان شهرستان بافق داشته ‎‎ اند و جوانب موضوع را بررسی کرده‌اند.

وی افزود: ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی بافق با ظرفیت تولید 600 مگاوات برق در سال و حجم سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلار در حال اخذ مجوزهای لازم است و پیگیری خواهیم کرد تا هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نورالدینی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری یزد هم در این نشست روابط اقتصادی و تجاری ایران با کره جنوبی را مناسب خواند و گفت: روند موجود و چشم‌انداز آینده بیانگر آن است که این روابط مستحکم‏‏‌تر خواهد شد.

وی گفت: در گذشته بخش‌‏‏های دولتی و خصوصی کره جنوبی در طرح‌‏‏های سرمایه‌گذاری ایران مشارکت داشتند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که سازوکار لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران فراهم است، آمادگی استان را برای انجام این‌گونه فعالیت‏‌‏ها اعلام و اظهار کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد، متولی حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی است و در چارچوب قوانین و مقررات آنها را مورد حمایت قرار خواهد داد.

نورالدینی تصریح کرد: استان یزد در زمینه جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری و غیره از استان‌های برتر کشور است.

در این نشست در خصوص مجوز‏‏های زیر بنایی طرح سرمایه‌گذاری بافق از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره بحث و تبادل نظر شد و نمایندگان دستگاههای مرتبط ضمن آمادگی برای هرگونه همکاری و تسریع در صدور مجوزهای لازم قول پیگیری و همکاری دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.