کد مطلب: ۴۶۹۸۱۷

همتی مطرح کرد:

اعلام جزییات اصلاح نظام بانکی / چه مقررات جدیدی در راه است؟

اعلام جزییات اصلاح نظام بانکی / چه مقررات جدیدی در راه است؟

رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین یادداشت اینستاگرامی خود اقدامات این بانک از جمله وضع مقررات جدید در تراکنش‌های بانکی را برای اصلاح نظام بانکی تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در یادداشت اینستاگرامی برخی از اقدامات این بانک را برای اصلاح نظام بانکی تشریح کرد. متن پست وی را در ادامه می‎خوانید.

ساماندهی بانک‌های ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم/ کاهش تصدی سهامداران عمده بر آن بانک ها/ کاهش شدید اتکای بانک‌های ناسالم براضافه برداشت از بانک مرکزی.

تعیین هیئت سرپرستی برموسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آن‌ها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل کردن مشکلات ناترازی آن‌ها و تعیین تکلیف موسسات اعتباری غیر مجاز.

ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال تحقق در مراحل پایانی است.

تدوین و اجرای سیاست گذاری نوین پولی، سازمان دهی اضافه برداشت بانک‌ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هر گونه دریافت اعتبار و اضافه برداشت بانک‌ها به ارائه وثیقه.

اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانک ها، با هدف ارتقاء نظام بانک مرکزی و التزام بانک‌ها به افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.

وضع مقررات جدید در تراکنش‌های بانکی: تفکیک حساب‌های تجاری اشخاص، محدودیت در تراکنش‌های اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حساب‌های تجاری، معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش‌ها و مبادرات چک‌های تضمینی برای مقابله با پولشویی.

تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک‌ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضاییه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی، رسیدگی به مطالبات معوق.

همتی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    حذف تبلیغ بانک ها از صداوسیما