به گزارش تجارتنیوز، محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص افزایش سرمایه شرکتهای پرتفوی سهام عدالت نیز اظهار داشت : با مصوبه شورای عالی بورس، به مدت یکسال فرایند آزادسازی سهام عدالت بر اساس آیین نامه تعیین شده و در این بازه زمانی، افزایش سرمایه هیچ کدام از ۳۶ شرکت سرمایهپذیر به گونهای نخواهد بود که سهامداران مستقیم و غیرمستقیم ملزم به آورده نقدی باشند.
وی گفت: این شرکت ها یا باید از محل سود انباشته، تجدید ارزیابیها یا مطالبات افزایش سرمایه دهند و افزایش سرمایه از سهامداران سهام عدالت سلب نمیشود.
دو مصوبه سهام عدالتی شورای عالی بورس
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره افرادی که تمایل دارند سهام عدالت خودشان را بفروشند، گفت: شورای عالی بورس دو مصوبه را تعیین و ابلاغ کرد ،بر اساس آن صندوقهای با درآمد ثابت در حال حاضر میتوانند تا ۲۰ درصد سبد سهام خودشان را به سهام اختصاص بدهند یا باید تا ۵۰ درصد پرتفوی سهام صندوق را سهام عدالت بخرند و این افزایش سقف خرید سهام عدالت از سوی این صندوقها باعث میشود تا همه سفارشهای فروش سهام عدالت در سامانهها خریداری شود.
تاسیس صندوق سهامی و گشایش فروش سهام عدالت
معتمد در خصوص مصوبه دوم شورای عالی بورس برای گشایش فروش سفارشهای سهام عدالت هم اعلام کرد: با توجه به ارزنده بودن سهام عدالت، صندوقهای با درآمد ثابت درخواست دادهاند تا یک صندوق سهامی تاسیس شود و منابع آن را نیز نهادهای مالی بازار سرمایه همانند تامین سرمایهها، شرکتهای سرمایهگذاری و هلدینگها تامین کنند و سهم را بخرند و با این حساب در هفتههای آینده با این دو راهکار ایجاد شده ۵۰۰۰ میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت انجام میشود.
سازوکار فروش سهام عدالت در سامانه
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره ساز و کار فروش سهام عدالت در سامانه معاملات تصریح کرد: برای اینکه استراتژی و اطلاعات فروش سهام عدالت منتشر و افشا نشود ابتدا همه درخواستهای فروش تجمیع میشود و سپس از طریق یک کارگزاری در خارج از ساعات معاملات سهام عدالت به فروش میرسد و در نهایت منابع مالی آن به سمت کارگزاریهای فروشنده واریز و تخصیص داده میشود تا به حساب سهامدار واریز شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
درباره پول سهام عدالتم مریض هستم پول لازم دارم
درباره پول آن سهام عدالتم که مریضم پول آن لازم دارم
من ۶۰ درصد سهام فروختم به حسابم واریز نشده نوشته درحال پردازش هست ..این پردازش کیه کجاس چجوری برم باهاش صحبت کنم اخه من یه مغازه دارم کفش میفروشم خانمه اومده میگه عوضش کن بهش میگم سایز پاتو نداریم میگه بجاش بهم کیف بده ..اخه مسئولین چرا دره سفره خونه هارو بستن من رفتم بنزین بزنم کارتم فراموش کردم کسی هست پول دستی بده تا فردا مرسی از اقاس پردازش
ای مردم بقران همش باوعده سرگرم میشیم ولا بلاخبری نیست فقط هرروزمیگن بازاربورس عالی شده پس کو بخدااین مسئول ها ازقیامت نمیترسن حقیقت ازبس توخوشی هستن فکربدبختی هامنو شمانیستن
سهام متوفی کی میشه انتقال داد
من نمیدونم این هفته های اینده مسئولین کیه بابا اگه این پولم مثل بقیه ی پول های مردم میخوایین بخورین بگین تا ما هم خیالمون راحت شه خب الان هفت یکه هزارو چهارصده هنوز اون هفته های اینده نیوده
با سلام و عرض ادب چه زمانی خرید فروش سهام عدالت اغاز میشود از فروش مرحله دوم فروش پتروشیمی متوقف شد کی اغاز میشه لطفا جواب بدین
هیچخبری نیست روی این پول حساب باز نکنید
سلام پس این پول فروش سهام عدالتمون کی واریزمیشه به خدا لازم داریم خواهشاً هرچه سریعتر واریزکنید شب عیدی خیلی پول لازمیم باتشکر
این یک هفته هایی که همش وعده میدین نیومد؟خدارو درنظربگیرین چرا هربار مردم رو دلخوش میکنید باهفته های اینده این هفته های اینده من ک میدونم ینی 8ماه الی 12ماه بعد سهام مردم رو مفت از چنگشون در اوردین لاقل بفروشین باهمینم راضی هستن اخه میگن کفرنکن نمیدونم خدایی وجود داره کوووو من که نمیبینم
خداوکیلی اولا وام ۱۸درصداز دولت گرفتم ریختم بورس از اون طرف خود دولت ازمن گرفت واز طرف دیگر باید اونجاقسط بدم حالا این سهام عدالت که در زمان احمدی نژادانجام گرفت وبعد از ده سال آزاد شد و هرروز نگاه میکنیم در صف در صف در صف این که برایمان نانی نشد