کد مطلب: ۳۸۳۳۲۷

اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز

شفاف‌سازی صورت‌های مالی دو بانک و اعلام سود چند شرکت بورسی

شفاف‌سازی صورت‌های مالی دو بانک و اعلام سود چند شرکت بورسی

از مهمترین خبرهای امروز بازار سهام، سه‌شنبه 28 خرداد ماه سال 98، شفاف‌سازی صورت‌های مالی دو بانک سرمایه و بانک پاسارگاد و اعلام سود چند شرکت بورسی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز در سطح ۲۳۷ هزار و ۱۴۸ هزار واحدی قرار گرفت که با افت ۱۰۱۲ واحدی معادل ۰٫۴۳ درصد همراه بود.

شفاف‌سازی صورت‌های مالی دو بانک سرمایه و بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد: بر اساس اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر شده در سامانه کدال بانک پاسارگاد اعلام کرد که در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۵۰۶ ریال سود محقق کرده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۰۰۰ درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۷۷ درصد جمع درآمدها است.

در ادامه این شفاف‌سازی صورت‌های مالی آمده است که این شرکت براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ مبلغ ۲۵.۵۲۰ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

بانک سرمایه: بر اساس اطلاعیه شفاف‌سازی بانک سرمایه، این شرکت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم (۱۸.۱۰۴) ریال زیان محقق کرده است که نسبت به در مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش زیان داشته که عمدتا بخاطر کاهش ۷۶ درصد جمع درآمدهای مشاع و از طرفی افزایش ۳۱ درصد جمع هزینه‌ها است.

در ادامه این گزارش شفاف‌سازی، این شرکت بر اساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ مبلغ (۷۲.۴۱۷) میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده است.

در خبر دیگر، مدیر عامل شرکت تایدواتر خاورمیانه اعلام کرد: افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل وجه نقد و دریافتی سهامداران به زودی عملیاتی می‌شود.

اعلام سود دو شرکت بورسی

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، برای هر سهم ۸۴۷ ریال سود ساخت.

این شرکت در مدت مشابه سال مالی ۹۶ به ازای هر سهم ۸۰۴ ریال سود محقق کرد که امسال با رشد پنج درصدی همراه شده است.

«فولاد» در گزارش خود سود عملیاتی را با رشد ۷۷ درصدی مبلغ ۱۱۹ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۸۳ درصدی مبلغ ۱۱۰ هزار و ۹۸ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۴۰ درصدی مبلغ ۱۰۷ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال اعلام کرده است.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در صورت وضعیت پرتفوی ۱۲ماهه خود اعلام کرد سود شرکت‌های بورسی در این مدت به ۸۷ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال رسیده است.

شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ سود هر سهم را ۴۳۷ ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال مالی ۹۶ با رشد ۷۳ درصدی همراه شده است.

این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال، سود خالص را ۷۲۰ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ هزار و ۲۴۵میلیارد ریال اعلام کرد که این شرکت رشد ۶۰ درصدی را سود انباشته تجربه کرده است.

در خبر دیگر، شرکت «ریخته‌گری ایران» در صورت‌های مالی ۱۲ ماهه، زیان ۷۱ ریالی برای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به سال مالی ۹۶ با افت ۶۳ درصدی مواجه شده است. شرکت ریخته‌گری ایران در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، زیان ۷۱ ریالی برای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به سال مالی ۹۶ با افت ۶۳ درصدی مواجه شده است. این شرکت زیان عملیاتی را ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، زیان خالص را ۸۹ میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۴۶۵ میلیارد ریال اعلام کرده است.

نتایج نخستین مجمع سالانه «افق» مشخص شد

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در حالی ۲۷ بهمن ماه سال گذشته با کشف قیمت ۱۶۹۵ تومانی هر سهم وارد بورس شده که قبل از ظهر امروز، اولین مجمع سالانه آن بعد از ورود به بورس، در پژوهشگاه صنعت نفت با حضور بیش ۹۱ درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع، پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند ماه سال ۹۷ و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات‌مدیره مقرر شد از ۲۹۷۹ ریال سود محقق شده هر سهم ۲۷۰۰ ریال معادل ۹۰ درصد برای هر سهم توزیع شود.

همچنین به اتفاق آرا گروه صنعتی گلرنگ، گروه سرمایه‌گذاری کوروش، گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش، گسترش گلپخش گلرنگ و گسترش گلرنگ پخش به مدت دو سال دیگر به عنوان اعضای هیات‌مدیره ابقا شدند.

بر این اساس، سهامداران حقیقی با مراجعه به کلیه شعب بانک ملت و ارائه اصل و کپی کارت ملی از ۱۵ تیر ماه تا ۲۵ اسفند ماه می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

سهامداران حقوقی نیز با هماهنگی قبلی، درخواست کتبی به همراه اعلام شماره حساب از یک مرداد ماه تا ۲۵ اسفند ماه می‌توانند نسبت به دریافت سود اقدام کنند.

بنابراین گزارش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با سرمایه اسمی ۱۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد.

جهش 523 درصدی در سود ذوب‌آهن

شرکت ذوب‌آهن در 12 ماهه منتهی به اسفند 97 برای هر سهم 122 ریال سود با سرمایه جدید 61503 میلیارد ریالی محقق کرد که این مبلغ با سرمایه قبلی شرکت یعنی 33180 میلیارد ریال، معادل 226 ریال سود برای هر سهم است.

ذوب در مدت مشابه سال قبل 20 ریال سود برای هر سهم با سرمایه 61503 میلیارد ریالی شناسایی کرده بود.

علت اصلی افزایش 523 درصدی سود در 12 ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه قبل را می‌توان ناشی از رشد 61 درصدی درآمدهای عملیاتی و 126 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی و 89 درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌ها دانست.

در خبر دیگر، شرکت سیمان تهران در 12 ماهه منتهی به اسفند ماه سال 97، برای هر سهم 81 ریال زیان محقق کرد.

هیات‌مدیره شرکت آهنگری تراکتور سازی ایران از افزایش سرمایه 15 درصدی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی داد.

منبع: ایبنا ، سنا ، بورس پرس ، بورس 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.