کد مطلب: ۴۲۰۵۸۱

حسن روحانی:

می‌گویند آماده مذاکره هستیم / اعلام شرط ایران برای مذاکره

می‌گویند آماده مذاکره هستیم / اعلام شرط ایران برای مذاکره

روحانی گفت: می‌گویند آماده مذاکره هستیم؛ اهلاً و سهلاً ما هم آماده مذاکره هستیم. به شرطی که به نقطه اول برگردیم و آنچه شکستید را اعلام کنید و بگویید «ما اشتباه کردیم» اگر هم به زبان نمی‌گویید در عمل بگویید «راه ما (آمریکا) اشتباه بوده» ما هم آماده هستیم با شما حرف بزنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس‌جمهور خطاب به آمریکا گفت: بگویید «ما اشتباه کردیم»، اگر هم به زبان نمی‌گویید در عمل بگویید «راه ما اشتباه بوده»، ما هم آماده هستیم با شما حرف بزنیم.

آن طور که خبرگزاری‌ها روایت کرده‌اند، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب استان اردبیل اظهار کرد: ما در ایران به جای اینکه رقابت کنیم برای تلاش و کوشش؛ در یک دعوا و نزاع هایی که بی ثمر است افتاده‌ایم که هیچ ثمری به حال مردم ندارد البته رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد خوب است اما گله‌گذاری مداوم و تعبیرات این گروه نسبت به آن گروه چه خاصیتی دارد؟

وی ادامه داد: مردم واقعاً این‌ها را نمی‌خواهند، مردم به ما رای دادند و ما را در یک مسئولیت نشاندند و از ما تلاش و کار و ثمره رای‌شان را می خواهند، مردم وقتی از این رایشان خوشحال و راضی می‌شوند که ببینند همه مسئولین در تلاش هستند و خودشان هم در رقابت و تلاش آیند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در یک شرایط راحتی نیستیم، ما در شرایط سختی هستیم. دیروز در سخنرانی خود اعلام کردم، اگر این توطئه آمریکا و دشمنان ما نسبت به ملت ما نبود، درآمد نفت ما پارسال و امسال ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از آنچه که امروز داریم به دست می‌آوریم، بود. ۱۰۰ میلیارد دلار خیلی پول است، خیلی طرح‌ها می‌توان با آن اجرا کرد. علاوه بر این در این یکی دوسال می‌توانستیم ۱۰۰ میلیارد اعتبار بگیریم.

روحانی با تاکید بر اینکه برخی از بانک ها تا ۳۰ میلیارد دلار می خواستند در ایران اعتبار بگذارند، اظهار داشت: حدود 60 میلیارد دلار آماده وارد شدن به کشور بود اما یک توطئه علیه ما طراحی شد به خاطر اینکه ما را بشکند و عظمت و ابهت ما را بشکنند، تا ما در برابر آنها خاضع و تسلیم شویم این کار در برابر ملت ایران شدنی نیست.

طبق گزارش فارس، رئیس جمهور بیان کرد: آنها باید از این کار غلطی که آغاز کردند برگردند، هر وقت آنها از نقطه‌ای که این توطئه را آغاز کردند برگردند ما آماده هستیم.

روحانی گفت: می‌گویند آماده مذاکره هستیم؛ اهلاً و سهلاً ما هم آماده مذاکره هستیم. به شرطی که به نقطه اول برگردیم و آنچه شکستید را اعلام کنید و بگویید «ما اشتباه کردیم» اگر هم به زبان نمی‌گویید در عمل بگویید «راه ما (آمریکا) اشتباه بوده» ما هم آماده هستیم با شما حرف بزنیم، اگر حرفی دارید بشنویم، و ما هم اگر سخنی داریم شما باید بشنوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.