کد مطلب: ۲۲۱۷۸۳

اعلام فراخوان «فورد» به خاطر مشکل جدا شدن غربیلک فرمان!

اعلام فراخوان «فورد» به خاطر مشکل جدا شدن غربیلک فرمان!

شرکت فورد در آمریکای شمالی برای یک مشکل خطرناک فراخوان عمده‌ای اعلام کرده است.

طبق این بیانیه رسمی، این مشکل فنی که توسط فورد شناسایی شده مربوط به ناتوانی پیچ غربیلک فرمان در حفظ نیروی گشتاور است. به مرور زمان احتمال دارد این پیچ شل شود و غربیلک فرمان از ستون فرمان جدا شود!

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از اینکه فورد خبر مربوط به دو تصادف را دریافت کرد که در یکی از آنها راننده در اثر از دست دادن هدایت خودرو آسیب دیده بود، این فراخوان را اعلام کرد.

در مجموع در آمریکای شمالی 1.378.637 دستگاه فورد فیوژن و لینکلن MKZ که مدل‌های ساخته شده بین سال‌های 2013 تا 2018 هستند دچار این مشکل هستند و شامل این فراخوان می‌شوند.

شماره ارجاع فورد برای این فراخوان 18S08 است. فورد درباره جزئیات حل این مشکل گفت: نمایندگی‌ها به صورت رایگان پیچ غربیلک فرمان این خودروها را با یک پیچ درازتر که استحکام بیشتری داخل رزوه‌ها دارد تعویض می‌کنند و از چسب نایلونی بزرگتر برای حفظ صحیح نیروی گشتاور و جلوگیری از شل شدن پیچ استفاده می‌کنند.

علاوه بر این حدود 6 هزار دستگاه فورد فیوژن و فوکس به خاطر مشکل فرسایش زود هنگام دیسک کلاچ که منجر به ترک خوردن لایه خارجی صفحه فشاری کلاچ و حرارت بیش از حد اندازه می‌شود فراخوان خواهند شد.

اگر احیانا روغن گیربکس نیز نشتی پیدا کند، این نقص فنی منجر به آتش‌سوزی در محفظه موتور خواهد شد.

این دومین مشکل جدی ایمنی در کمتر از 1 ماه است که توسط فورد اعلام می‌شود.

در ماه فوریه، فورد یک اخطار ضروری به مالکین مدل رنجر داد و از آنها درخواست کرد که از رانندگی با خودروهایشان خودداری کرده و فورا برای تعمیرات با نمایندگی‌ها تماس بگیرند.

در کل 33.428 دستگاه فورد رنجر شامل فراخوان برای حل مشکل ایربگ‌های تاکاتا شده‌اند.

منبع: خودرو بانک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.